EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT

EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT

Nagyobb, mint az ötajtós, de csomagtere kevésbé praktikus. Csak egy motorral rendelhető, de az jó: a 182 lovas turbó nagyot lép, jól fogyaszt (kb. 7 liter), és a fokozatmentes automata sem rontja el. Az ára 6,8 és 8,7 millió között, három felszereltségi szint van, több konfigurációs lehetőség nincs.

AZON MORFONDÍROZTAK A HONDÁNÁL…

…, hogy megéri-e újra nyomni a klasszikus szedán vonalat Európában. Az utóbbi években a SUV és a kompakt műfajra tettek fel mindent, így lett a CR-V-ből zászlóshajó, ami egyúttal az Accord nyugdíjazását is jelentette. De azóta kiderült, hogy a szedánok szegmense mégsem teljesen reménytelen errefelé. Például a Mazda6 – az Accord egykori riválisa – kifejezetten jól szerepel. Arról nem is beszélve, hogy a Mazda3-ból is van szedán kivitel.

EZÚTTAL AZ ÖTAJTÓS CIVIC ARCÁVAL

Úgy döntöttek hát, hogy ők is mutatnak valamit ebben a műfajban. És ha az Amerikában jól menő Accordot nem is hozták el nekünk, a négyajtós Civic-et továbbra is életben tartják. De most nem úgy, mint régen, amikor az ötajtós és a négyajtós változat véletlenül se hasonlított egymásra. Hanem épp ellenkezőleg, ezúttal elölről és hátulról is ugyanolyan lett a két autó. Csak oldalról van különbség, de az nem csekély!

MÁS

Teljesen más karakter a két változat: az ötajtós sportos és vagány, a négyajtós inkább elegáns. Kupésan ívelő tetővonalat rajzoltak hozzá, lankás szélvédővel, amely feltűnően hosszúra nyújtja a kasztnit. 4,65 méterével 13 centivel nyurgább, mint az ötajtós. Odabent is tágasabb, az utastér mérete túlmutat az alsó-középkategórián. A lábtér lényegesen nagyobb, mint az ötajtósé, pedig a tengelytáv ugyanakkora, a hátsó fejtér viszont kisebb az ereszkedő tetővonal miatt. Négy átlagos méretű felnőttnek nagyon kényelmes utazóautó a négyajtós Civic.

PAKOLÁS?

A csomagtere is öblösebb, mint az ötajtósé, pedig annak se kicsi. (519 vs. 478 liter). A felépítményből adódóan viszont korlátozottabb a bővíthetősége, és jóval kisebb a nyílása. Mindez műfaji sajátosság, az viszont nem, hogy a felnyitott csomagtér-ajtó könnyen visszacsapódik – és nagyon csúnyán fejen tud vágni.

1,5 TURBÓ…

Az autó elejében az új ötajtós Civic-kel debütált 1,5-ös, benzines turbómotor dolgozik. 182 lóerő és 220 Nm lakik benne, de még fontosabb, hogy ez utóbbi 1700-as fordulattól egészen 5500-ig rendelkezésünkre áll! Lentről húz, és szinte végig lelkes, nagyon meggyőzően gyorsítja az 1,3 tonnás autót (8,1 mp 0-100 km/óra).

…FOKOZATMENTES AUTOMATÁVAL?

A kiváló erőforráshoz fokozatmentes automataváltót kaptunk. Ettől elsőre nekem is ugyanúgy az arcomra fagyott a mosoly, mint most azoknak az olvasóknak, akik vezettek már CVT-vel szerelt autót. De kellemesen csalódtam, mert ez egész jó! Úgy gazdálkodik a turbómotor erejével, ahogy kell. Csak akkor pörgeti nagyon, ha a gázpedál közel van a padlóhoz – olyankor mondjuk elég bántó tud lenni a konstans fordulat. Minden más esetben a bőséges és széles tartományban elérhető nyomatékra épít, és hogy kellemesebb legyen az összhatás, egy kicsit még utánozza is a fokozatokkal rendelkező váltók viselkedését. Városban 1500-2000 közötti tartományban gyorsít, országúton 1500, autópályán 2300 körül forog a motor. Erre igazán nem lehet azt mondani, hogy túl pörgetős. Egyébként ez a váltó is kínál sport módot, valamint imitált fokozatokat is, amiket a kormány mögötti fülekkel kapcsolhatunk.

NEM HIÁNYZIK A DÍZEL ÉS A KISEBBIK BENZINES SEM

A fogyasztás a menetteljesítményekhez képest nagyon jó. Annyira mindenképpen, hogy eszembe se jutott azon elmélkedni, milyen lenne az autó más motorral. És nincs is más a kínálatban. (Egyliteres turbó csak az ötajtóshoz van.) A 7 liter körüli átlag egy hétköznapi, 120 lovas benzinesnek is jól áll, hát még egy ilyen izmosnak. Városban 8-8,5, országúton 5-6, autópályán 7 litert kér az 1,5-ös turbó.
Nemsokára elérhető lesz mindkét Civic az átdolgozott 1,6-os dízellel is, amely még takarékosabb lesz, mint az elődje, de a magam részéről maradnék ennél a benzinesnél. Ennyit simán megér 182 ló és a mindig elérhető nyomaték.

VEZETNI…

…kifejezetten kellemes. A hajtásláncon kívül a futómű és a kormányzás is nagyon rendben van. Semmi nem túl puha és nem is túl feszes, a hangolás minden tekintetben tökéletes. A kezelőszervek finoman működnek, de a kormány bal oldali küllőjén túl sok a gomb, könnyű mellényúlni annak, amit szeretnénk.
Az anyagminőség és az összeszerelés jó. A könyöklő alatti és a váltó mögötti üregek óriásiak, jól használhatók a benne lévő elválasztó elemek és a pohártartók is. USB csatlakozó is van a mélyén, és aki kitartóan keresgél, az találhat egy másikat is a váltó előtti rekeszben – ráadásul ez nagyobb áramerősségű.

AMINEK NEM ÖRÜLÜNK

Nincs start-stop elektronika, ami a városi dugókban néhány decivel szebbé tehetné a fogyasztást. A központi érintőkijelző szoftvere egy kicsit lassú. A hosszú reakcióidő pedig elég gyakran lehet bosszantó, hiszen például a levegőbefúvás helyét is itt kell módosítani. A felbontása szép, választható többféle színvilág, sok testreszabási lehetőség van, de a grafika akkor is egy kicsit játékautomatás, akárcsak a kormány mögötti LCD kijelzőé.

Ő VEZET?

Alapfelszereltségként megkapjuk majdnem az összes vezetéstámogatót, amit kínál manapság a Honda. Távolságtartós tempomat, amely a táblafelismerő által leolvasott sebességkorkátokra is figyel (ha akarjuk), sávtartó, vészfékező, miazmás… De a holttér-figyelőt miért csak a legmagasabb felszereltséghez adják? És paroklóradar miért nincs az alapcsomagban?

AZ ÁRA

A beszálló 6,8 millió, a teteje 8,7 millió – ilyen volt a miénk. Az egyetlen külön választható tétel a metálfényezés, minden mást csomagokban adnak: az alap a Comfort, utána jön az Elegance (+700e Ft), végül az Executive (+800e). Ennyi a testreszabási lehetőség, variálni nem lehet. Az Executive többek között elől-hátul fűthető bőrüléseket, automatikus távolsági fénnyel megspékelt LED-es fényszórókat és szintén LED-es ködlámpákat is ad, valamint vezetéknélküli telefontöltőt. Automataváltóból csak CVT van, ami 400 ezres felárért rendelhető a közepes és a legmagasabb csomaghoz.

ÉRDEKES…

A tesztautó színe sötétlila, de a legtöbbször feketének tűnik. Ennél azonban jóval meglepőbb, hogy a forgalmija szerint piros.

teszt és fotó: BG

  • HA SZERETSZ VEZETNI TESZT: BMW 430D GRAN COUPÉ M SPORT - Hathengeres dízel, brutális nyomaték, 5,3 másodperces gyorsulás, jó fogyasztás. Kupés vonalvezetés, csinos far, öt ajtó, nagy csomagtartó. A kormány mögött lenyűgöző, hátul kissé kompromisszumos. És drága: egy igazán ütős kivitel kétszer annyi, mint az alapmodell. A mi példányunk 24,5 millió…
  • EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT - Nagyobb, mint az ötajtós, de csomagtere kevésbé praktikus. Csak egy motorral rendelhető, de az jó: a 182 lovas turbó nagyot lép, jól fogyaszt (7,5 liter), és a fokozatmentes automata sem rontja el. Az ára 6,8 és 8,7 millió között, három felszereltségi szint van, további konfigurációs... Tovább>
  • AZ ÉV AUTÓJA + 20 CENTI TESZT: PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI - Íme, egy hosszított 3008-as, plusz két üléssel. Utóbbiaktól csodát ne várjunk, de lehajtva őket óriási csomagterünk van. Belül gyönyörű és minőségi az autó, az 1,6-os dízel nagyon keveset kortyol, és tűrhetően viszi a bódét. A belépő 7 millió alatt, egy ideális konfiguráció 9 millió körül... Tovább>
  • APA IMÁDJA. ÉS ANYA? TESZT: SKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI DSG - Az elejében ott lapul az állat, de jófiú is tud lenni, ha kell. Ez pedig ugyanolyan fontos anya bizalmának elnyeréséhez, mint a tágas utastér vagy a hatalmas csomagtartó. Ezekben az Octavia RS nagyon erős, de ilyen kemény sportfutóművel nem lesz belőle családi kedvenc. De akkor... Tovább>
  • KEMÉNYEN!TESZT: MAZDA MX-5 RF G160 - A vászontetős MX-5 úgy jó, ahogy van, ezt a Mazdánál is tudják. Nem is azért jöttek elő (újra) a keménytetőssel, mert azt jobbnak tartják. Hanem mert tudják, hogy valakinek csak így kell. Itt is széles a mosoly a bal egyen, pedig az eredeti „emikszötözés” élménye... Tovább>
  • KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T - Kellett már a Nissannak egy ütős dizájn a kiskategóriába, amit most végre sikerült is összehozni. Igaz, ha nem látnám az emblémáját, simán Toyotát mondanék rá, de annyi baj legyen, attól még jól néz ki. És még tágas is! Már csak egy izgalmas motor kell bele,... Tovább>