KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

Kellett már a Nissannak egy ütős dizájn a kiskategóriába, amit most végre sikerült is összehozni. Igaz, ha nem látnám az emblémáját, simán Toyotát mondanék rá, de annyi baj legyen, attól még jól néz ki. És még tágas is! Már csak egy izgalmas motor kell bele, az apró benzines turbó akár az is lehetne… 

MI JÁRHATOTT A NISSANOSOK FEJÉBEN?

Micrából utoljára a buboréklámpásról mondhattuk el, hogy bejött. Még ma is az jut az emberek eszébe, ha meghallják, hogy Nissan Micra. Nem is akartuk lecserélni soha, de le kellett. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, nyögtük is a következő modellt. Feledhető forma, dicsekvésre okot nem adó eladások. Túl vagyunk rajta, viszont most kell egy nagyon ütős dizájn, különben buktuk a kiskategóriát.

Meg is lett, ütős dizájn – pipa!

A SZOMSZÉD MONDTA

„Nagyon jól néz ki, de amíg nem láttam az emblémát az elején, Toyotára tippeltem volna”. Minden szava kincs, dicséretben és kritikában egyaránt igaza van.

ÖRÜLÜNK?

Ha 3000 fölé megy a fordulat, akkor igen, mert ott végre már lelkesen húz a 0,9 literes turbómotor (IG-T 90).

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK

Hamarabb kéne jönnie annak a 140 Nm-nek. Sokkal. Papíron 2250-es fordulatra ígérik, de az ígéret is lehetne inkább 1800… Lentről húzó nyomatékhuszár helyett tehát egy későn ébredő, kicsit kellemetlen karakterű háromhengeresünk van. Ráadásul ezúttal a futómű hangolása sem sikerült harmonikusra.

TANKOLTAM, SZÁMOLTAM

Rossznak nem mondanám a fogyasztását, de jónak sem. Nem iszákos, de többet kortyol, mint azt apró termete alapján várnánk. 8 litert evett városban, de elég sokszor forgattam szegénykét (muszáj volt haladni). Az M0-áson viszont elvolt 6 literrel, az országúti andalgás pedig akár 5 liter alatt is lehet. A fedélzeti számítógép egyébként pontosan mér.

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!

Sima ügy, a hátsó ajtónyílások elég nagyok, az ülésen nincsenek nagy domborítások, így szépen felfekszik a gyerekülés, amely viszont ha szélesebb, akkor az öv becsatolása nehézkes lesz. A gyereknek egyedül nem fog menni.

ÜLJÜNK BE ÖTEN!

De inkább ne… És négyen? Meglepődnél, milyen jól elfér hátul két 180 centis felnőtt – feltéve, hogy az előttük ülők sem magasabbak.

PAKOLJUNK!

Csak szerényen, ez egy kisautó, de műfajához képest egészen becsületes, 300 literes csomagtérrel. Ráadásul a padló alatt szükségpótkerék van, nem valami hitvány defektjavító szett.

A GYEREKEK MONDTÁK

Jól néz ki, de még jobb lenne narancssárgában, ahogy a reklámban láttuk. • Igaz, sőt, van egy jó zöld szín is.

Olyan furcsa hangja van, és egy kicsit hangos is. • Nagyjából azért, mert háromhengeres.

Anyának tök jó lenne egy ilyen. • Jó…

Olyan magasan van a hátsó kilincs, hogy alig érem el. • Az Alfa 147 óta ez jópofa dolognak számít.

Hoppá, hátul tekerős az ablak! • Bizony, ritka ez manapság. Bőrülés és érintőképernyő társaságában pedig még nem is láttam…

Apa, mi az ott a fejtámládon? • Miért, pók mászik rajta, vagy mi?! Ja, hogy a két oldalán van egy-egy hangszóró! Ettől vagy nem ettől, de a zene feltűnően szépen szól.

EZZEL A MOTORRAL?

Nem igazán. De mit választhatunk helyette? Van egy ezres, szívó benzines 71 lóval, az akár elég is lehet ide, de csak városi használatra, maximum két felnőttel. Van még az 1,5 dCi (tehát dízel), de az talán felesleges egy városi kisautóba. De ha valaki mégis sokat autópályázna vele, akkor inkább azzal vegye!

AZ ÁRA

A konkrét tesztautónak több mint 5 millió, de 3,8 millió az alapár ezzel a motorral (0,9 IG-T). Ugyanennyiért kaphatjuk meg az 1,5 dCi-vel, bár egy kicsit rosszabb felszereltséggel. 3,2 milliónál kezdődik az imént említett egyliteres, 71 lovas benzines.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?

Sokan, de elsősorban a konszerntestvér Renault Clio jelenthet komoly konkurenciát, amely nagyobb motorválasztékkal csábít. A Skoda Fabia szintén befigyelhet, bár annak formája sokkal konzervatívabb, de nem is mindenkinek jön be a túldizájnolt japán öltözék, amit a Micra is visel. De akinek igen, annak könnyen elcsavarhatja a fejét a Toyota Yaris.

teszt és fotó: BG

  • MIT TUD EGY 50 MILLIÓS MERCEDES? TESZT: MERCEDES-BENZ S400d 4MATIC LANG - Luxuslimuzin - megkérdőjelezhetetlen tudást és tapasztalatot halmoztak fel a stuttgartiak ebben a műfajban. Csúcsragadozójuk az S-osztály, amelynek egy hétig élveztük a vendégszeretetét. Mindent tud. Már amit beikszel a vevő a konfigurátorban.
  • JAPÁN KAKAS TESZT: HONDA CIVIC TYPE R - Igazi pályaautó, de hétköznapi használatra is jó – csak padkázásra nem. 5,8 másodperc a nulla-száz, 272 a vége. Feltűnésben verhetetlen, spoilerekben szintén, külleme megosztó, váltója és kormánya mestermunka, tapadását nem hiszed el, fékjétől kidülled a szemed
  • GYORSULÁS VIRSLIGUMIN TESZT: BMW i3s - 6,9 másodperc alatt tudja a 0-100-at, és ha normálisan vezetsz, elmegy 200 km-t egy töltéssel. Gumija keskeny, de így is stabil, az ajtók szembe nyílnak, az utastér tágas, hátul sem kín az utazás, csomagtartó elől is van. Az ára állami támogatással is legalább 12,4 millió... Tovább>
  • 260 SZELÍD LÓVAL TESZT: OPEL INSIGNIA 2.0T OPC LINE - Nagyot lép, de léphetne nagyobbat is, és a benzint óvatos gáznál is szereti. Az összkerékhajtás viszont sokat tud, az új automata nyolcfokozatú, az utastér tágas, az ülések kényelmesek, az ellátmány elég gazdag. 10,9 millióról indul a legerősebb Insignia
  • A BENZINES VAGY A DÍZEL? TESZT: MAZDA CX-5 CD175 ÉS G194 - A csúcsbenzines nem annyira tüzes, mint gondolnánk, a dízel hozza az elvárhatót. Utóbbi 12 millió, a benzines 11 millió. Csúcsfelszereltséggel, összkerékkel, automatával és jó terepképességekkel. Plusz jó értéktartás, megbízhatóság és divatos forma, viszont csekély a konfigurációs lehetőség
  • CSAK A LÉNYEG TESZT: NISSAN NAVARA dCi 160 - Ilyen a Nissan pickupja józan összeállításban. A gyengébbik motorral, kézi váltóval, felesleges extrák nélkül. Mindent tud, amit kell, kicsit kevesebbet kortyol, mint a régi, az ára 6,8 millió – ÁFA nélkül
  • MINT A NAGYOK TESZT: FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST - A kiskategória egyik legjobb autója. A 100 lovas turbó pont jó hozzá, a futóműve kitűnő, és nem csak városi közlekedésre jó. Az elérhető vezetéssegédek és kényelmi extrák sora kiemelkedő, de az ára nem szállt el – csak amennyire a többieké.
  • HA SZERETSZ VEZETNI TESZT: BMW 430D GRAN COUPÉ M SPORT - Hathengeres dízel, brutális nyomaték, 5,3 másodperces gyorsulás, jó fogyasztás. Kupés vonalvezetés, csinos far, öt ajtó, nagy csomagtartó. A kormány mögött lenyűgöző, hátul kissé kompromisszumos. És drága: egy igazán ütős kivitel kétszer annyi, mint az alapmodell. A mi példányunk 24,5 millió…
  • EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT - Nagyobb, mint az ötajtós, de csomagtere kevésbé praktikus. Csak egy motorral rendelhető, de az jó: a 182 lovas turbó nagyot lép, jól fogyaszt (7,5 liter), és a fokozatmentes automata sem rontja el. Az ára 6,8 és 8,7 millió között, három felszereltségi szint van, további konfigurációs... Tovább>
  • AZ ÉV AUTÓJA + 20 CENTI TESZT: PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI - Íme, egy hosszított 3008-as, plusz két üléssel. Utóbbiaktól csodát ne várjunk, de lehajtva őket óriási csomagterünk van. Belül gyönyörű és minőségi az autó, az 1,6-os dízel nagyon keveset kortyol, és tűrhetően viszi a bódét. A belépő 7 millió alatt, egy ideális konfiguráció 9 millió körül... Tovább>