fbpx

KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

Nissan Micra

KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

Kellett már a Nissannak egy ütős dizájn a kiskategóriába, amit most végre sikerült is összehozni. Igaz, ha nem látnám az emblémáját, simán Toyotát mondanék rá, de annyi baj legyen, attól még jól néz ki. És még tágas is! Már csak egy izgalmas motor kell bele, az apró benzines turbó akár az is lehetne… 

MI JÁRHATOTT A NISSANOSOK FEJÉBEN?

Micrából utoljára a buboréklámpásról mondhattuk el, hogy bejött. Még ma is az jut az emberek eszébe, ha meghallják, hogy Nissan Micra. Nem is akartuk lecserélni soha, de le kellett. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, nyögtük is a következő modellt. Feledhető forma, dicsekvésre okot nem adó eladások. Túl vagyunk rajta, viszont most kell egy nagyon ütős dizájn, különben buktuk a kiskategóriát.

Meg is lett, ütős dizájn – pipa!

A SZOMSZÉD MONDTA

„Nagyon jól néz ki, de amíg nem láttam az emblémát az elején, Toyotára tippeltem volna”. Minden szava kincs, dicséretben és kritikában egyaránt igaza van.

ÖRÜLÜNK?

Ha 3000 fölé megy a fordulat, akkor igen, mert ott végre már lelkesen húz a 0,9 literes turbómotor (IG-T 90).

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK

Hamarabb kéne jönnie annak a 140 Nm-nek. Sokkal. Papíron 2250-es fordulatra ígérik, de az ígéret is lehetne inkább 1800… Lentről húzó nyomatékhuszár helyett tehát egy későn ébredő, kicsit kellemetlen karakterű háromhengeresünk van. Ráadásul ezúttal a futómű hangolása sem sikerült harmonikusra.

TANKOLTAM, SZÁMOLTAM

Rossznak nem mondanám a fogyasztását, de jónak sem. Nem iszákos, de többet kortyol, mint azt apró termete alapján várnánk. 8 litert evett városban, de elég sokszor forgattam szegénykét (muszáj volt haladni). Az M0-áson viszont elvolt 6 literrel, az országúti andalgás pedig akár 5 liter alatt is lehet. A fedélzeti számítógép egyébként pontosan mér.

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!

Sima ügy, a hátsó ajtónyílások elég nagyok, az ülésen nincsenek nagy domborítások, így szépen felfekszik a gyerekülés, amely viszont ha szélesebb, akkor az öv becsatolása nehézkes lesz. A gyereknek egyedül nem fog menni.

ÜLJÜNK BE ÖTEN!

De inkább ne… És négyen? Meglepődnél, milyen jól elfér hátul két 180 centis felnőtt – feltéve, hogy az előttük ülők sem magasabbak.

PAKOLJUNK!

Csak szerényen, ez egy kisautó, de műfajához képest egészen becsületes, 300 literes csomagtérrel. Ráadásul a padló alatt szükségpótkerék van, nem valami hitvány defektjavító szett.

A GYEREKEK MONDTÁK

Jól néz ki, de még jobb lenne narancssárgában, ahogy a reklámban láttuk. • Igaz, sőt, van egy jó zöld szín is.

Olyan furcsa hangja van, és egy kicsit hangos is. • Nagyjából azért, mert háromhengeres.

Anyának tök jó lenne egy ilyen. • Jó…

Olyan magasan van a hátsó kilincs, hogy alig érem el. • Az Alfa 147 óta ez jópofa dolognak számít.

Hoppá, hátul tekerős az ablak! • Bizony, ritka ez manapság. Bőrülés és érintőképernyő társaságában pedig még nem is láttam…

Apa, mi az ott a fejtámládon? • Miért, pók mászik rajta, vagy mi?! Ja, hogy a két oldalán van egy-egy hangszóró! Ettől vagy nem ettől, de a zene feltűnően szépen szól.

EZZEL A MOTORRAL?

Nem igazán. De mit választhatunk helyette? Van egy ezres, szívó benzines 71 lóval, az akár elég is lehet ide, de csak városi használatra, maximum két felnőttel. Van még az 1,5 dCi (tehát dízel), de az talán felesleges egy városi kisautóba. De ha valaki mégis sokat autópályázna vele, akkor inkább azzal vegye!

AZ ÁRA

A konkrét tesztautónak több mint 5 millió, de 3,8 millió az alapár ezzel a motorral (0,9 IG-T). Ugyanennyiért kaphatjuk meg az 1,5 dCi-vel, bár egy kicsit rosszabb felszereltséggel. 3,2 milliónál kezdődik az imént említett egyliteres, 71 lovas benzines.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?

Sokan, de elsősorban a konszerntestvér Renault Clio jelenthet komoly konkurenciát, amely nagyobb motorválasztékkal csábít. A Skoda Fabia szintén befigyelhet, bár annak formája sokkal konzervatívabb, de nem is mindenkinek jön be a túldizájnolt japán öltözék, amit a Micra is visel. De akinek igen, annak könnyen elcsavarhatja a fejét a Toyota Yaris.

teszt és fotó: SportVerda

  • BMW X5 50e 500 LOVAS X5-ÖS TESZT: BMW X5 50e - Ha X5-ös BMW, akkor háromliteres dízel, ez nem is olyan régen még egyértelműen adta magát. De ma már a tölthető hibrid adja, az pedig itt kishíján 500 lóerős – és szintén sorhatos, de benzines Tovább>
  • CarGarantie 20 éve A CarGarantie 20 éve van jelen Magyarországon - A CarGarantie, a járműgarancia- és javításiköltség-biztosítások egyik vezető európai szolgáltatója idén ünnepli a magyarországi indulásának 20. évfordulóját. A vállalat két évtizede a magyar autószalonok és -importőrök megbízható partnere, és fontos szereplővé vált az iparágban. Tovább>
  • Peugeot 508 GT KI A LEGSZEBB? TESZT: PEUGEOT 508 GT PHEV - Felvarrták a Peugeot legsármosabb modelljének ráncait. A kérdés az, hogy jobb lett-e az eredmény, illetve az is, hogy egyáltalán voltak-e rajta ráncok Tovább>
  • KIA EV6 GT A LEGERŐSEBB KIA TESZT: KIA EV6 GT - A dél-koreai márka legizmosabb modellje történetesen egy villanyautó. 585 ló erejével rúg és 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Tovább>
  • DS 7 E-Tense 300 NEM A 300 LÓ SZÁMÍT TESZT: DS 7 E-TENSE 4x4 300 - Megújult a franciák prémium SUV-je, és az eddigi 300 helyett immár 360 lóerős a csúcsmodell, de itt nem a ménes a lényeg, hanem a komfort, a dizájn és a kifinomultság Tovább>
  • BMW Z4 30i BMW ESSZENCIA TESZT: BMW Z4 30I - Négyhengeres motorral is nagy élmény a bajorok roadstere, és mindent megad ahhoz, hogy remekül érezze magát a vezető – ráadásul nem is olyan drágán, mint gondolnánk… Tovább>
  • VW ID Buzz A 21. SZÁZADI HIPPIBUSZ TESZT: VW ID. BUZZ - Az utóbbi évek legmerészebb húzása a VW-től: múltidéző, kultikus, cuki, trendi, feltűnő, elektromos, ötszemélyes és drága… - kipróbáltuk az ID. Buzzt Tovább>
  • féhér Mazda6 HIÁNYOZNI FOG TESZT: MAZDA6 SPORTKOMBI - A sokat látott 6-os utolsó példányait árulják a Mazda márkakereskedések, az idei évtől ugyanis nem gyártanak többet belőle. Búcsúként a jubileumi kiadással utaztunk egy nagyot Tovább>
  • zöld Alfa Romeo Tonale ILYEN EGY DÖGÖS SUV TESZT: ALFA ROMEO TONALE - A Tonale az olasz márka első modellje, amely konnektoros hibridként is elérhető. Kipróbáltuk, és összehasonlításképpen egy lágy hibrid változatot is tettünk mellé Tovább>
  • Jeep Wrangler A “DZSIP” TESZT: JEEP WRANGLER 4XE - Jeep, köznevesülve dzsip, amely lexikon szerint „erős motorral felszerelt kis terepjáró gépkocsi”. Levehető tető és ajtók, előre dönthető szélvédő, és zavartalan csapatás úttalan utakon Tovább>