• AZ UTOLSÓ DÍZEL TESZT: HONDA CR-V 1.6 I-DTEC 4WD AUT - Hamarosan leköszön posztjáról a jelenlegi CR-V. Búcsúzóul olyan motorral próbáltuk ki, ami a következő modellben már nem lesz: 1,6-os dízellel, ráadásul duplaturbóssal, 9 fokozatú automatával társítva
  • NEM 120 LOVASNAK TŰNIK… TESZT: MAZDA3 G120 TAKUMI - Ha tippelnem kéne, lendülete alapján 150 lóerőt mondanék rá, ami passzol is egy kétliteres szívóhoz, de ez csak 120 lovas. Nincs ámulatba ejtő helykínálat, se nagy kuffer, se parasztvakítás, csak olyan „minden nagyon rendben” érzés – mutatós dizájnnal és a tartósság ígéretével.
  • MIT TUD EGY 50 MILLIÓS MERCEDES? TESZT: MERCEDES-BENZ S400d 4MATIC LANG - Luxuslimuzin - megkérdőjelezhetetlen tudást és tapasztalatot halmoztak fel a stuttgartiak ebben a műfajban. Csúcsragadozójuk az S-osztály, amelynek egy hétig élveztük a vendégszeretetét. Mindent tud. Már amit beikszel a vevő a konfigurátorban.
  • JAPÁN KAKAS TESZT: HONDA CIVIC TYPE R - Igazi pályaautó, de hétköznapi használatra is jó – csak padkázásra nem. 5,8 másodperc a nulla-száz, 272 a vége. Feltűnésben verhetetlen, spoilerekben szintén, külleme megosztó, váltója és kormánya mestermunka, tapadását nem hiszed el, fékjétől kidülled a szemed
  • GYORSULÁS VIRSLIGUMIN TESZT: BMW i3s - 6,9 másodperc alatt tudja a 0-100-at, és ha normálisan vezetsz, elmegy 200 km-t egy töltéssel. Gumija keskeny, de így is stabil, az ajtók szembe nyílnak, az utastér tágas, hátul sem kín az utazás, csomagtartó elől is van. Az ára állami támogatással is legalább 12,4 millió... Tovább>>
  • 260 SZELÍD LÓVAL TESZT: OPEL INSIGNIA 2.0T OPC LINE - Nagyot lép, de léphetne nagyobbat is, és a benzint óvatos gáznál is szereti. Az összkerékhajtás viszont sokat tud, az új automata nyolcfokozatú, az utastér tágas, az ülések kényelmesek, az ellátmány elég gazdag. 10,9 millióról indul a legerősebb Insignia
  • A BENZINES VAGY A DÍZEL? TESZT: MAZDA CX-5 CD175 ÉS G194 - A csúcsbenzines nem annyira tüzes, mint gondolnánk, a dízel hozza az elvárhatót. Utóbbi 12 millió, a benzines 11 millió. Csúcsfelszereltséggel, összkerékkel, automatával és jó terepképességekkel. Plusz jó értéktartás, megbízhatóság és divatos forma, viszont csekély a konfigurációs lehetőség
  • CSAK A LÉNYEG TESZT: NISSAN NAVARA dCi 160 - Ilyen a Nissan pickupja józan összeállításban. A gyengébbik motorral, kézi váltóval, felesleges extrák nélkül. Mindent tud, amit kell, kicsit kevesebbet kortyol, mint a régi, az ára 6,8 millió – ÁFA nélkül
  • MINT A NAGYOK TESZT: FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST - A kiskategória egyik legjobb autója. A 100 lovas turbó pont jó hozzá, a futóműve kitűnő, és nem csak városi közlekedésre jó. Az elérhető vezetéssegédek és kényelmi extrák sora kiemelkedő, de az ára nem szállt el – csak amennyire a többieké.
  • HA SZERETSZ VEZETNI TESZT: BMW 430D GRAN COUPÉ M SPORT - Hathengeres dízel, brutális nyomaték, 5,3 másodperces gyorsulás, jó fogyasztás. Kupés vonalvezetés, csinos far, öt ajtó, nagy csomagtartó. A kormány mögött lenyűgöző, hátul kissé kompromisszumos. És drága: egy igazán ütős kivitel kétszer annyi, mint az alapmodell. A mi példányunk 24,5 millió…

Rövid tesztek

Rohan a világ, így a legnagyobb kincsünk az idő, azon belül is a most. E gondolatból indítottam útjára a „Rövid Teszt” műfajt. Nincsenek szóvirágok és hosszadalmas mondatok, csak a lényeg.
Köszönöm, hogy megtisztelt figyelmével.
Gyere máskor is. Szedd alá! 🙂
Dr. Tordai István

Dacia Duster 1.5d 4X4 (Renault Budapest)
Terepen tökösebb, mint a SUV-ok általában és olyan kényelmes,mint azok. Kellemes és a kúton is kedves: 5.5L. Rövidek a sebességfokozatok, de ez jót tesz a terepképességnek. Ár/értékben nincs jobb. Árak: https://www.renaultbudapest.hu/dacia/uj-autok/modellek/uj-duster/
Opel Grandland X
OK: Közhely következik: Elegáns. Egyébiránt minőségi és csendes. Ránézésre Opel, a felszín alatt francia. Igazán kellemes koprodukció. A kúton is kedves: 7L.
NEM: Az 1.2T nagyon adja,ha pörgetjük,de néha kevés. VÉLEMÉNYEK?
Árak: http://www.opelfabian.hu/opelgepjarmuvek/opelszemelygepjarmuvek/
Renault Megane GT
Képes kellemes hétköznapi lenni,de ha úgy jön ki a lépés, akkor lép. Masszív és stabil. 1.6 T,205 ló és csodás hang. 0-100 nálunk 6.9 sec. Fogyasztása 8 körül.
Az egyik legésszerűbb sportos autó,amit eddig vezethettem. VÉLEMÉNYEK?
Árak: http://www.renaultbudapest.hu/renault/uj-autok/sportmodellek/
SsangYong Rexton
- TÉNY: Meggyőző küllemű, hatalmas, csendes és megvan a prémiumérzet. Erős: 2.2d, 181 LE, 400 Nm. 8 milliótól indul! Talán a legésszerűbb autó, amivel eddig találkoztam.
- KÉRDÉS: Ha ennyiért is lehet, akkor miért kerül a konkurencia sok millióval többe? http://www.fabian.hu/ssangyong/
Toyota C-HR Hybrid (Linartech Autó)
- OK, mert: Lázadó, újító és vagány. Professzionális kivitelezés. Az elektromotor fickóssága miatt hátba vág az ülés. 5 L/100. Megbízható és egyszerű hajtáslánc (1.8 benzinmotor + villanymotor = 122 LE).
- Annyira NEM, mert: 8 milliótól indul a hybrid.
BMW M3 (Competition)
- Ok, mert: Kultuszautó. Arányos testépítő. Csodás a hangja. Professzionális német szobor, padlógázon is: 3.0 sor6 M TwinTurbo, 450 ló (0-100 = 4 sec).
- Annyira NEM,mert: Nagyon dögös, de talán lehetne még hivalkodóbb a külleme (pl: i8). Ára 36 millió. Vélemények?
Abarth 124 Spider
- Ok, mert: A hangja! Merev lesz a bajusz, lecsúszik a tanga. Csodás, minőségi kabrió, mi úgy megy, mint akit mindenki kerget: 1.4 Turbo 170 LE (0-100: 6.8).
- Annyira NEM, mert: 180 cm felett nehezebb az együttlét. 11.8 milliótól indul az ára.
Vélemények?
Citroën C-Elysée
- Írhatnám, hogy van némi menetzaj. Meg, hogy 1.6-os benzinese lehetne fickósabb. No meg, hogy láttam már szebb formát és utasteret...
- De! 3.1 milliótól indul. Korrekt módon viszi a családot és annak összes cuccát bárhova, majd onnan vissza is hozza.
Vélemények?
Nagyon Rövid Teszt: Mustang Cabrio (DF Tuning)
- OK, mert: Még a guminők is rágerjednek. Élhető és minőségi az utastere. Ha nem bántjuk a lelkét akkor kedves, ha igen akkor elmeséli fájdalmát: 5.0 V8, 420 ló és olyan gyors, mint a Ferrari 430 (0-100 = 4 sec). Az ára „csak” 16 millió.
- NEM OK, mert: Ez a rész most üres marad. 🙂
- Vélemények?
Nagyon Rövid Teszt: Opel Mokka X
- OK, mert: Dögös és egyedi a külseje. Menő és minőségi az utastere. Elöl kényelmes, hátul nem ültem. Az 1.4-es turbós benzines és annak 150 lova, pont elég mindenre.
- Annyira NEM OK, mert: Ezzel az automata váltóval ütős a fogyasztása: kb 8 liter. Sejj ha egy kicsit olcsóbb lenne... 4.5-től indul, ez olyan 7.2 millió. Konkurencia pl: Nissan Juke (4.2 milliótól), Renault Captur (3.9-től), Toyota C-HR (5.9-től).
- Összességében rendben van. Vélemények?

Rövid tesztek

Rohan a világ, így a legnagyobb kincsünk az idő, azon belül is a most. E gondolatból indítottam útjára a „Rövid Teszt” műfajt. Köszönöm, hogy megtisztelt figyelmével.
Gyere máskor is. Szedd alá! 🙂
Dr. Tordai István

Opel Grandland X
OK: Közhely következik: Elegáns. Egyébiránt minőségi és csendes. Ránézésre Opel, a felszín alatt francia. Igazán kellemes koprodukció. A kúton is kedves: 7L.
NEM: Az 1.2T nagyon adja,ha pörgetjük,de néha kevés. VÉLEMÉNYEK?
Árak: http://www.opelfabian.hu/opelgepjarmuvek/opelszemelygepjarmuvek/

Renault Megane GT
Képes kellemes hétköznapi lenni,de ha úgy jön ki a lépés, akkor lép. Masszív és stabil. 1.6 T,205 ló és csodás hang. 0-100 nálunk 6.9 sec. Fogyasztása 8 körül.
Az egyik legésszerűbb sportos autó,amit eddig vezethettem. VÉLEMÉNYEK?
Árak: http://www.renaultbudapest.hu/renault/uj-autok/sportmodellek/

SsangYong Rexton
- TÉNY: Meggyőző küllemű, hatalmas, csendes és megvan a prémiumérzet. Erős: 2.2d, 181 LE, 400 Nm. 8 milliótól indul! Talán a legésszerűbb autó, amivel eddig találkoztam.
- KÉRDÉS: Ha ennyiért is lehet, akkor miért kerül a konkurencia sok millióval többe? http://www.fabian.hu/ssangyong/

Toyota C-HR Hybrid (Linartech Autó)
- OK, mert: Lázadó, újító és vagány. Professzionális kivitelezés. Az elektromotor fickóssága miatt hátba vág az ülés. 5 L/100. Megbízható és egyszerű hajtáslánc (1.8 benzinmotor + villanymotor = 122 LE).
- Annyira NEM, mert: 8 milliótól indul a hybrid.

BMW M3 (Competition)
- Ok, mert: Kultuszautó. Arányos testépítő. Csodás a hangja. Professzionális német szobor, padlógázon is: 3.0 sor6 M TwinTurbo, 450 ló (0-100 = 4 sec).
- Annyira NEM,mert: Nagyon dögös, de talán lehetne még hivalkodóbb a külleme (pl: i8). Ára 36 millió. Vélemények?

Abarth 124 Spider
- Ok, mert: A hangja! Merev lesz a bajusz, lecsúszik a tanga. Csodás, minőségi kabrió, mi úgy megy, mint akit mindenki kerget: 1.4 Turbo 170 LE (0-100: 6.8).
- Annyira NEM, mert: 180 cm felett nehezebb az együttlét. 11.8 milliótól indul az ára.
Vélemények?

Citroën C-Elysée
- Írhatnám, hogy van némi menetzaj. Meg, hogy 1.6-os benzinese lehetne fickósabb. No meg, hogy láttam már szebb formát és utasteret...
- De! 3.1 milliótól indul. Korrekt módon viszi a családot és annak összes cuccát bárhova, majd onnan vissza is hozza.
Vélemények?

Nagyon Rövid Teszt: Mustang Cabrio (DF Tuning)
- OK, mert: Még a guminők is rágerjednek. Élhető és minőségi az utastere. Ha nem bántjuk a lelkét akkor kedves, ha igen akkor elmeséli fájdalmát: 5.0 V8, 420 ló és olyan gyors, mint a Ferrari 430 (0-100 = 4 sec). Az ára „csak” 16 millió.
- NEM OK, mert: Ez a rész most üres marad. 🙂
- Vélemények?

Nagyon Rövid Teszt: Opel Mokka X
- OK, mert: Dögös és egyedi a külseje. Menő és minőségi az utastere. Elöl kényelmes, hátul nem ültem. Az 1.4-es turbós benzines és annak 150 lova, pont elég mindenre.
- Annyira NEM OK, mert: Ezzel az automata váltóval ütős a fogyasztása: kb 8 liter. Sejj ha egy kicsit olcsóbb lenne... 4.5-től indul, ez olyan 7.2 millió. Konkurencia pl: Nissan Juke (4.2 milliótól), Renault Captur (3.9-től), Toyota C-HR (5.9-től).
- Összességében rendben van. Vélemények?
  • AZ UTOLSÓ DÍZEL TESZT: HONDA CR-V 1.6 I-DTEC 4WD AUT - Hamarosan leköszön posztjáról a jelenlegi CR-V. Búcsúzóul olyan motorral próbáltuk ki, ami a következő modellben már nem lesz: 1,6-os dízellel, ráadásul duplaturbóssal, 9 fokozatú automatával társítva
  • NEM 120 LOVASNAK TŰNIK… TESZT: MAZDA3 G120 TAKUMI - Ha tippelnem kéne, lendülete alapján 150 lóerőt mondanék rá, ami passzol is egy kétliteres szívóhoz, de ez csak 120 lovas. Nincs ámulatba ejtő helykínálat, se nagy kuffer, se parasztvakítás, csak olyan „minden nagyon rendben” érzés – mutatós dizájnnal és a tartósság ígéretével.
  • MIT TUD EGY 50 MILLIÓS MERCEDES? TESZT: MERCEDES-BENZ S400d 4MATIC LANG - Luxuslimuzin - megkérdőjelezhetetlen tudást és tapasztalatot halmoztak fel a stuttgartiak ebben a műfajban. Csúcsragadozójuk az S-osztály, amelynek egy hétig élveztük a vendégszeretetét. Mindent tud. Már amit beikszel a vevő a konfigurátorban.
  • JAPÁN KAKAS TESZT: HONDA CIVIC TYPE R - Igazi pályaautó, de hétköznapi használatra is jó – csak padkázásra nem. 5,8 másodperc a nulla-száz, 272 a vége. Feltűnésben verhetetlen, spoilerekben szintén, külleme megosztó, váltója és kormánya mestermunka, tapadását nem hiszed el, fékjétől kidülled a szemed
  • GYORSULÁS VIRSLIGUMIN TESZT: BMW i3s - 6,9 másodperc alatt tudja a 0-100-at, és ha normálisan vezetsz, elmegy 200 km-t egy töltéssel. Gumija keskeny, de így is stabil, az ajtók szembe nyílnak, az utastér tágas, hátul sem kín az utazás, csomagtartó elől is van. Az ára állami támogatással is legalább 12,4 millió... Tovább>>
  • 260 SZELÍD LÓVAL TESZT: OPEL INSIGNIA 2.0T OPC LINE - Nagyot lép, de léphetne nagyobbat is, és a benzint óvatos gáznál is szereti. Az összkerékhajtás viszont sokat tud, az új automata nyolcfokozatú, az utastér tágas, az ülések kényelmesek, az ellátmány elég gazdag. 10,9 millióról indul a legerősebb Insignia
  • A BENZINES VAGY A DÍZEL? TESZT: MAZDA CX-5 CD175 ÉS G194 - A csúcsbenzines nem annyira tüzes, mint gondolnánk, a dízel hozza az elvárhatót. Utóbbi 12 millió, a benzines 11 millió. Csúcsfelszereltséggel, összkerékkel, automatával és jó terepképességekkel. Plusz jó értéktartás, megbízhatóság és divatos forma, viszont csekély a konfigurációs lehetőség
  • CSAK A LÉNYEG TESZT: NISSAN NAVARA dCi 160 - Ilyen a Nissan pickupja józan összeállításban. A gyengébbik motorral, kézi váltóval, felesleges extrák nélkül. Mindent tud, amit kell, kicsit kevesebbet kortyol, mint a régi, az ára 6,8 millió – ÁFA nélkül
  • MINT A NAGYOK TESZT: FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST - A kiskategória egyik legjobb autója. A 100 lovas turbó pont jó hozzá, a futóműve kitűnő, és nem csak városi közlekedésre jó. Az elérhető vezetéssegédek és kényelmi extrák sora kiemelkedő, de az ára nem szállt el – csak amennyire a többieké.
  • HA SZERETSZ VEZETNI TESZT: BMW 430D GRAN COUPÉ M SPORT - Hathengeres dízel, brutális nyomaték, 5,3 másodperces gyorsulás, jó fogyasztás. Kupés vonalvezetés, csinos far, öt ajtó, nagy csomagtartó. A kormány mögött lenyűgöző, hátul kissé kompromisszumos. És drága: egy igazán ütős kivitel kétszer annyi, mint az alapmodell. A mi példányunk 24,5 millió…