NEM IS OLYAN, MINT EGY BMW TESZT: BMW 220i Active Tourer
Ha családi autót akarsz, akkor van családibb. Kevesebbért. Ha BMW-t, akkor van BMW-bb – ugyanennyiért. És ha egy menő családi BMW-t? Olyan is van, de nem ez lesz az. Az viszont vitán felül áll, hogy nincs még egy ilyen sportosan vezethető egyterű…
„Ez nem is olyan, mint egy BMW, mert nem olyan sportos. Viszont nagyon jól gyorsul, 7,4 másodperc alatt van 100-on” – ragadja meg a lényeget 6 éves fiam. Gyermeki őszinteséggel és felnőtteket zavarba ejtő felkészültséggel. Tán nem meglepő, hogy jártassága az autók világában nem hétköznapi, de ennél fontosabb, hogy a megállapítás helytálló. Ha egyetlen mondatot kellene mondanom erről az autóról, az is hasonló lenne.
Mert az van, hogy ez egy egyterű, ami nem menő, a BMW pedig általában menő. Ezért feszül egymásnak az autó karaktere és az emblémája. Nem ismerek olyat, akinek a BMW jut eszébe, amikor egyterűt keres, és olyat sem, akinek az egyterű jut eszébe, amikor a BMW kínálatát böngészi. Nem egy tipikus BMW-vel van dolgunk, annyi szent. Az is, hogy itthon nem sokat látni belőle, és nagytestvéréből, a 2-es Gran Tourerből sem. De az is biztos, hogy nem veszteséges a modell, ha 2014 óta gyártják. Sőt, bizonyára terveznek is vele, mivel a ráncfelvarrás is megtörtént 2018-ban.
Ez itt tehát már a faceliftes modell. Abból is egy 220i, azaz kétliteres benzines. Turbófeltöltőn át veszi a levegőt, és 192 lóerőt ad le. Ráadásul nem is annyira szélsőséges fordulaton, hanem már 5000-től, és ez 6000-ig így is marad. Ehhez mutatós, 280 Nm-es nyomaték társul, amely pedig már 1350-es fordulatnál megérkezik, és egészen 4600-ig nem fogy.
Ez bizony nem szerény, megy is rendesen az autó! Kompakt egyterűek között nem szokványos a 7 másodperc körüli sprintidő és a 229 km/órás végsebesség. Kiemelkedő dinamizmusa és másfél tonnás tömege ismeretében pedig a fogyasztására sem lehet panasz, bár egy dízellel kétségkívül kevesebbet hagyunk ott a kúton. Átlagban elvan 8-8,5 literrel, a tisztán városi közlekedést 9-10, az azon kívüli szakaszokat 7-8 literrel teljesíti.
Fronthajtású, mert a 2-es Active Tourer – és nagytestvére, a Gran Tourer is – a Minivel közös műszaki alapokat használ. A Mini rokonság pedig nem rossz hír, hiszen a méretben passzoló Countryman vagy Clubman igen jó vezetési élménnyel büszkélkedhet. És ez is. A 2-es Active Tourert sokkal élvezetesebb vezetni, mint azt ránézésre gondolja az ember.
Nem csak az ereje van meg hozzá, hanem minden más is. Alapból hétfokozatú duplakuplungos váltó jár a kétezres benzineshez, amely amellett, hogy kényelmessé teszi a vezetést, nem csökkenti a bal egyen ülő örömét. A kormány közvetlen és beszédes, amin elsőkerekesek viszonylatában kevés hajtási befolyást érezni. A futómű is nagyon profi, felár ellenében adaptív és állítható keménységű. Hangolása a feszesnek még épp azon a végén van, ami nem kényelmetlen a családnak.
Merthogy ez alapvetően egy családi autó. Hogy mennyire? Nos, amennyire egy ekkora autó családi lehet. Illetve annál egy kicsit kevésbé, mert hátul ebben sem ül kényelmesen három felnőtt, és három gyerekülést sem lehet jól becsatolni egymás mellé. Pedig ha valamit, ezt kellene tudni egy egyterűnek, még ha csak kompakt méretű is. A hátsó ülés tologathatósága itt is megvan ugyan, de nem hármas osztásban, hanem 60/40%-ban. A támla vágása viszont 40-20-40%-os arányú, ebben az osztásban lehet állítani a dőlésszögüket és ledönteni is így lehet őket.
A helykínálat minden dimenzióban elég jó, magas karakteréből adódóan különösen fejtérben erős a 2-es Active Tourer. Csomagtartóban sem gyenge, de nem is kiemelkedő, 468 liter a raktér befogadóképessége. Az utastérben található tárolórekeszek száma és mérete sem lenyűgöző, ebben elmarad a kompakt egyterűek körében megszokottól.
A beltéri anyagok, kezelőszervek és kijelzők minőségében, valamint az opciós tételek választékában viszont messze az átlag fölött van. Ugyanígy a biztonsági felszereltség terén is. Mert ez egy BMW, de ennek megfelelően elég drága is. A jelenleg kapható legolcsóbb kivitel alapára 7,9 millió, amit háromhengeres, 140 lovas motorral szerelnek (218i). A 220i 9,5 millióról indul, az itt tesztelt konfiguráció (Sport Line + minden extra) pedig 14 millió körül van.
Mindent egybevetve: ha családi autót akarsz, akkor van családibb, kevesebbért, ha BMW-t, akkor van BMW-bb, ugyanennyiért. Ha pedig egy igazán menő családi BMW-t, akkor javaslom az X1-est vagy a 3-as kombit, melyek 1-1,5 millióval kerülnek többe. Ha ezek nem elég nagyok, akkor a 2-es Active Tourer sem lesz az.
A Gran Tourer már lehet, hogy igen, de az ugyancsak nem menő. A trendi modellek sorában következik az X3-as, amely tágas és praktikus is, csak abból nem 14 millió egy 20i, a tesztautónkéhoz hasonló felszereltséggel, hanem valahol 18 millió körül van. Viszont az alapból összkerekes, és még több modern extrát tehetünk bele – még több pénzért…
teszt és fotó: SportVerda
- VEZETÉSRE TERMETT TESZT: MAZDA3 E-SKYACTIV X 186 NAGISA - Egyre kisebb motorok, turbófeltöltő, három henger meg ilyesmi? Igen, ez a trend, de nem a Mazdánál… Tovább>
- NAGYÁGYÚK - BENZINNEL ÉS ANÉLKÜL TESZT: AUDI SQ8 és Q8 E-TRON 55 - 500 lóerős V8-as benzinmotor, vagy 400 lovas elektromos hajtás? Mindkettő brutális erővel bír, de a két vezetési élmény nem említhető egy lapon. És van más különbség is… Tovább>
- 460 LÓERŐ HÁTSÓ KERÉKEN TESZT: BMW M2 PERFORMANCE - Háromezer köbcenti turbóval, hat sorba rakott hengerrel, hátsókerék-hajtással, nagyon durva hanggal, pályaautós megjelenéssel Tovább>
- FELTŰNÉS NÉLKÜL TESZT: VW TOUAREG 3.0 V6 TDI - Aki nagy SUV-ra vágyik, de kerülné a feltűnést, annak kitűnő választás lehet a Touareg. Mindent tud, amit a menő konkurensek, de a csomagolás diszkrét Tovább>
- NAGY KOMBIT? TESZT: VW PASSAT VARIANT ÉS PEUGEOT 508 SW - Ritkán, de akadnak még kombik a középkategóriában, sőt, dízelt is lehet még találni. Két ilyet hoztunk el, egy németet és egy franciát Tovább>
- TERMÉSZETES SZÉPSÉG TESZT: MERCEDES-BENZ CLE 300 4MATIC - Kétliteres, benzines turbómotorral, összkerékhajtással és sok-sok extrával próbáltunk ki a Mercedes új kupéját, melynek gyönyörű formáját magyar dizájner rajzolta Tovább>
- MÉG EGY SUV A HONDÁNÁL TESZT: HONDA ZR-V E:HEV - A Civic műszaki tartalma más formába öntve, melyet pár centivel magasabbra emelve, és pár millióval drágábban kínál a Honda legfiatalabb szabadidőautója Tovább>
- AZ IGAZI MERCEDES TESZT: MERCEDES-BENZ E220D 4MATIC - Elegancia, kiemelkedő komfort, párját ritkító kidolgozottság, bámulatos futómű, kormányzott hátsó kerekek. Egy igazi limuzin, amely a belépő dízelmotorral is lenyűgöző Tovább>
- ÚJABB MÁRKÁK ÉRKEZIK a SERES és a DFSK - A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport mai sajtótájékoztatóján ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON Csoport képviselőivel a SERES és DFSK márkák országos disztribúciójának beindítására vonatkozó megállapodást. Tovább>
- BENZINES VILLANYAUTÓ(K) TESZT: NISSAN X-TRAIL ÉS HONDA CR-V - Elektromos hajtásúak, de benzint is esznek. A Hondában csak ritkán, a Nissanban egyáltalán nem forgatja a kerekeket a benzinmotor Tovább>