fbpx

EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT

Honda Civic

EZ IS CIVIC TESZT: HONDA CIVIC SEDAN 1.5 TURBO CVT

Nagyobb, mint az ötajtós, de csomagtere kevésbé praktikus. Csak egy motorral rendelhető, de az jó: a 182 lovas turbó nagyot lép, jól fogyaszt (kb. 7 liter), és a fokozatmentes automata sem rontja el. Az ára 6,8 és 8,7 millió között, három felszereltségi szint van, több konfigurációs lehetőség nincs.

AZON MORFONDÍROZTAK A HONDÁNÁL…

…, hogy megéri-e újra nyomni a klasszikus szedán vonalat Európában. Az utóbbi években a SUV és a kompakt műfajra tettek fel mindent, így lett a CR-V-ből zászlóshajó, ami egyúttal az Accord nyugdíjazását is jelentette. De azóta kiderült, hogy a szedánok szegmense mégsem teljesen reménytelen errefelé. Például a Mazda6 – az Accord egykori riválisa – kifejezetten jól szerepel. Arról nem is beszélve, hogy a Mazda3-ból is van szedán kivitel.

EZÚTTAL AZ ÖTAJTÓS CIVIC ARCÁVAL

Úgy döntöttek hát, hogy ők is mutatnak valamit ebben a műfajban. És ha az Amerikában jól menő Accordot nem is hozták el nekünk, a négyajtós Civic-et továbbra is életben tartják. De most nem úgy, mint régen, amikor az ötajtós és a négyajtós változat véletlenül se hasonlított egymásra. Hanem épp ellenkezőleg, ezúttal elölről és hátulról is ugyanolyan lett a két autó. Csak oldalról van különbség, de az nem csekély!

MÁS

Teljesen más karakter a két változat: az ötajtós sportos és vagány, a négyajtós inkább elegáns. Kupésan ívelő tetővonalat rajzoltak hozzá, lankás szélvédővel, amely feltűnően hosszúra nyújtja a kasztnit. 4,65 méterével 13 centivel nyurgább, mint az ötajtós. Odabent is tágasabb, az utastér mérete túlmutat az alsó-középkategórián. A lábtér lényegesen nagyobb, mint az ötajtósé, pedig a tengelytáv ugyanakkora, a hátsó fejtér viszont kisebb az ereszkedő tetővonal miatt. Négy átlagos méretű felnőttnek nagyon kényelmes utazóautó a négyajtós Civic.

PAKOLÁS?

A csomagtere is öblösebb, mint az ötajtósé, pedig annak se kicsi. (519 vs. 478 liter). A felépítményből adódóan viszont korlátozottabb a bővíthetősége, és jóval kisebb a nyílása. Mindez műfaji sajátosság, az viszont nem, hogy a felnyitott csomagtér-ajtó könnyen visszacsapódik – és nagyon csúnyán fejen tud vágni.

1,5 TURBÓ…

Az autó elejében az új ötajtós Civic-kel debütált 1,5-ös, benzines turbómotor dolgozik. 182 lóerő és 220 Nm lakik benne, de még fontosabb, hogy ez utóbbi 1700-as fordulattól egészen 5500-ig rendelkezésünkre áll! Lentről húz, és szinte végig lelkes, nagyon meggyőzően gyorsítja az 1,3 tonnás autót (8,1 mp 0-100 km/óra).

…FOKOZATMENTES AUTOMATÁVAL?

A kiváló erőforráshoz fokozatmentes automataváltót kaptunk. Ettől elsőre nekem is ugyanúgy az arcomra fagyott a mosoly, mint most azoknak az olvasóknak, akik vezettek már CVT-vel szerelt autót. De kellemesen csalódtam, mert ez egész jó! Úgy gazdálkodik a turbómotor erejével, ahogy kell. Csak akkor pörgeti nagyon, ha a gázpedál közel van a padlóhoz – olyankor mondjuk elég bántó tud lenni a konstans fordulat. Minden más esetben a bőséges és széles tartományban elérhető nyomatékra épít, és hogy kellemesebb legyen az összhatás, egy kicsit még utánozza is a fokozatokkal rendelkező váltók viselkedését. Városban 1500-2000 közötti tartományban gyorsít, országúton 1500, autópályán 2300 körül forog a motor. Erre igazán nem lehet azt mondani, hogy túl pörgetős. Egyébként ez a váltó is kínál sport módot, valamint imitált fokozatokat is, amiket a kormány mögötti fülekkel kapcsolhatunk.

NEM HIÁNYZIK A DÍZEL ÉS A KISEBBIK BENZINES SEM

A fogyasztás a menetteljesítményekhez képest nagyon jó. Annyira mindenképpen, hogy eszembe se jutott azon elmélkedni, milyen lenne az autó más motorral. És nincs is más a kínálatban. (Egyliteres turbó csak az ötajtóshoz van.) A 7 liter körüli átlag egy hétköznapi, 120 lovas benzinesnek is jól áll, hát még egy ilyen izmosnak. Városban 8-8,5, országúton 5-6, autópályán 7 litert kér az 1,5-ös turbó.
Nemsokára elérhető lesz mindkét Civic az átdolgozott 1,6-os dízellel is, amely még takarékosabb lesz, mint az elődje, de a magam részéről maradnék ennél a benzinesnél. Ennyit simán megér 182 ló és a mindig elérhető nyomaték.

VEZETNI…

…kifejezetten kellemes. A hajtásláncon kívül a futómű és a kormányzás is nagyon rendben van. Semmi nem túl puha és nem is túl feszes, a hangolás minden tekintetben tökéletes. A kezelőszervek finoman működnek, de a kormány bal oldali küllőjén túl sok a gomb, könnyű mellényúlni annak, amit szeretnénk.
Az anyagminőség és az összeszerelés jó. A könyöklő alatti és a váltó mögötti üregek óriásiak, jól használhatók a benne lévő elválasztó elemek és a pohártartók is. USB csatlakozó is van a mélyén, és aki kitartóan keresgél, az találhat egy másikat is a váltó előtti rekeszben – ráadásul ez nagyobb áramerősségű.

AMINEK NEM ÖRÜLÜNK

Nincs start-stop elektronika, ami a városi dugókban néhány decivel szebbé tehetné a fogyasztást. A központi érintőkijelző szoftvere egy kicsit lassú. A hosszú reakcióidő pedig elég gyakran lehet bosszantó, hiszen például a levegőbefúvás helyét is itt kell módosítani. A felbontása szép, választható többféle színvilág, sok testreszabási lehetőség van, de a grafika akkor is egy kicsit játékautomatás, akárcsak a kormány mögötti LCD kijelzőé.

Ő VEZET?

Alapfelszereltségként megkapjuk majdnem az összes vezetéstámogatót, amit kínál manapság a Honda. Távolságtartós tempomat, amely a táblafelismerő által leolvasott sebességkorkátokra is figyel (ha akarjuk), sávtartó, vészfékező, miazmás… De a holttér-figyelőt miért csak a legmagasabb felszereltséghez adják? És paroklóradar miért nincs az alapcsomagban?

AZ ÁRA

A beszálló 6,8 millió, a teteje 8,7 millió – ilyen volt a miénk. Az egyetlen külön választható tétel a metálfényezés, minden mást csomagokban adnak: az alap a Comfort, utána jön az Elegance (+700e Ft), végül az Executive (+800e). Ennyi a testreszabási lehetőség, variálni nem lehet. Az Executive többek között elől-hátul fűthető bőrüléseket, automatikus távolsági fénnyel megspékelt LED-es fényszórókat és szintén LED-es ködlámpákat is ad, valamint vezetéknélküli telefontöltőt. Automataváltóból csak CVT van, ami 400 ezres felárért rendelhető a közepes és a legmagasabb csomaghoz.

ÉRDEKES…

A tesztautó színe sötétlila, de a legtöbbször feketének tűnik. Ennél azonban jóval meglepőbb, hogy a forgalmija szerint piros.

teszt és fotó: BG

  • RAV4_CR-V A DÍZELEK HELYETT TESZT: HONDA CR-V ÉS TOYOTA RAV4 - A Honda családiasabb, a Toyota sportosabb, bár utóbbi egy SUV-nél kevésbé fontos. A dinamizmus viszont mindenkinek jól jön, ahogy az alacsony fogyasztás is, és a dízel változatok nagyon jól tudták ezt. Tudják a helyükbe lépő hibridek is? Tovább>
  • Volvo V60 T8 ZÖLD RENDSZÁM ÉS 390 LÓ TESZT: VOLVO V60 T8 AWD - Ez egy környezetbarát családi kombi, ami jobb hellyé teszi a Földet, vagy egy izomautó, ami apa szórakozását szolgálja? Nagyjából mindkettő. Ez benne a jó, és még a parkolni is ingyen lehet vele Tovább>
  • Lexus ES300h vs Toyota Camry NAGYFIÚK A JÁTSZÓTÉREN TESZT: LEXUS ES 300H ÉS TOYOTA CAMRY - Formájuk az európai szemnek szokatlan, de elsősorban nem is nekünk akarnak tetszeni. Hanem az amerikaiaknak, és ott aratnak is, itt csak játszanak. Mi pedig 10-15 millió forintért megnézhetjük, mivel nyer odaát a Toyota és a Lexus – de hozzánk csak hibrid hajtáslánccal hozzák őket Tovább>
  • Citroen C5 Aircross VASALÓ TESZT: CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BLUEHDI - Nem a különleges formatervre gondolok, mikor vasalónak hívom, hanem a remek rugózási komfortra, ami kis hazánk útjain járva még mindig nem utolsó szempont. Az alkotók is erről a tulajdonságáról nevezték el – csak nem vasalónak, hanem Aircross-nak Tovább>
  • BMW 840d Cabrio 43 MILLIÓS ÁLOMAUTÓ TESZT: BMW 840D XDRIVE CABRIO - Közel húszévnyi mélyaltatásból élesztették újra a 8-as BMW-t, és ahogy a legendás, bukólámpás modell, az új is pusztítóan jól néz ki. Ezúttal azonban kabrió változatot is gurítottak a nyitott vezetési élményre vágyóknak. Meg dízelt is. Tovább>
  • DS7 Crossback ÚJ FIÚ AZ ELITBEN TESZT: DS 7 CROSSBACK BLUEHDI 180 - Nem kis feladat elé állítják a DS első önálló modelljét: egyenesen a nagyméretű, prémium SUV-k közé küldik harcba. És úgy tűnik, hogy meg is oldja, igaz, ebben a ligában csak az itt tesztelt kivitelben van esélye a sikerre Tovább>
  • Peugeot 508 GT Line ERŐS VÁLTÁS TESZT: PEUGEOT 508 2.0 BLUEHDI - Formatervben sokkal vagányabb és feltűnőbb lett elődjénél, izgalmas a belső dizájn, és a kivitelezés is igényes. A kiemelkedő helykínálat és a praktikum nem az erőssége, de az nem is a szedánok feladata, hanem a tömpe orrú SUV-oké, az érzéki csábítás pedig megmarad szép autóknak. Tovább>
  • BMW 320D VESZÉLYES AZ 5-ÖSRE TESZT: BMW 320d xDrive - A vezetőnek élményt, az utasoknak kényelmet, a szemlélőknek szívdöglesztő megjelenést ad az új 3-as BMW. Ahogy eddig is, csak most sokkal profibban. Akkorát szól ma a 3-as, mint nemrég az 5-ös, és már a kétliteres dízellel is piszkosul megy, miközben a fogyasztása is kedvező –… Tovább>
  • Mazda3 G122 JÓ, CSAK A RÉGI LEGYORSULJA TESZT: MAZDA3 G122 - Formatervben sikerült felülmúlni az elődöt, vezetési élményben viszont inkább szinten tartásról beszélnék. Már nem gyorsul parádésan az alapmotorral, és a futómű is változott, de a bal egyen ülve így is van mitől mosolyogni – na meg a benzinkúton is… Tovább>
  • Volvo S60 T5 A SZIMPATIKUS DRÁGA AUTÓ TESZT: VOLVO S60 T5 R-DESIGN - 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, mégsem olyan izgalmas, mint egy régi S60 T5-ös. Viszont sokkal jobb és nagyobb is, öltözéke pedig kifinomultságra és profizmusra vall: kevélység nélkül feltűnő és gyönyörű. Jó, de biztos ez is van vagy 20 millió – gondolnád jogosan, de… Tovább>