fbpx

KEMÉNYEN!TESZT: MAZDA MX-5 RF G160

Mazda MX5

KEMÉNYEN!TESZT: MAZDA MX-5 RF G160

A vászontetős MX-5 úgy jó, ahogy van, ezt a Mazdánál is tudják. Nem is azért jöttek megint a keménytetőssel, mert ezt jobbnak tartják, hanem mert elfogadták, hogy valakinek csak így kell. Hogy milyen így? Nos, itt is széles a mosoly a bal egyen, de az „emikszötözés” élménye csak részben van meg. Cserébe… Tényleg, mi is van cserébe?

MI JÁRHATOTT A MAZDÁSOK FEJÉBEN?

Mondjuk ez: az előző modellnél bevállaltuk, hogy csinálunk keménytetős változatot is, mert valaki azt mondta, hogy érdemes. Nem mentünk nagyot vele, de nem csodálkoztunk, mert ez az autó vászontetővel az igazi. Tudjuk jól, ahogy az MX-5 vásárlók többsége is.

AKKOR MÉGIS MIÉRT KELLETT EZ MEGINT?

Mert a Mazda szeretné eljuttatni az MX-5 különleges vezetési élményét azokhoz is, akik pont a vászontető miatt vonakodnak tőle. Igaz, így nem is fogják teljesen megérteni az MX-5 lényegét, de már az is jó, ha félig sikerül. Motoros targatetővel és – opcióként – automataváltóval csalogatják őket.

MI AZ HOGY, RF?

Retractable Fastback, ami nagyjából annyit jelent, hogy lenyitható kupétetős autó. Hogy ez miért jobb, mint egy ponyvás? Azért, mert télen komfortosabb, ezt adom. Azt viszont nem, hogy csendesebb is – pedig a gyár szerint az. De nem is várom el, az MX-5 zajosan jó!

ÖRÜLÜNK?

Nagyon! Annak, aminek egy MX-5-ben mindig örülhettünk: közvetlen, pontos és kommunikatív kormány, profi váltó, villámgyors gázreakció, erős fék, jó kuplung, megtámasztós Recaro ülések és hátsókerék-hajtás sperr diffivel. Minden pont olyan, amilyennek egy sportkocsiban lennie kell. A kétezres szívó benzinesben 160 lóerő és 200 Nm lakik, ami nem tűnik soknak, de az egytonnás járgánynak bőven elég ahhoz, hogy jól gyorsuljon.

AMINEK NEM ÖRÜLÜNK

A tetőnek csak a fejünk fölötti része tüntethető el, a C-oszlopok a helyükön maradnak, így a nyitott autózás élménye csak félig van meg. A szélzaj nem kisebb, mint a sima roadsterben, a kilátás hátrafelé pedig sokkal rosszabb, szóval hasznos a tolatóradar. Van is.
De ennél jobban sajnálom, hogy ezt a tetőt – a ponyvával ellentétben – nem lehet egy mozdulattal, akár menet közben is nyitni, zárni. Ennek 12 másodperc kell a motorizált átalakuláshoz, és erre az időre meg is kell állnunk (max. 10-zel lehet araszolni).

185 CENTI ALATTIAKNAK

Ez sem tágasabb, mint a vászontetős MX-5. Mitől lenne az? Pont olyan, mint egy testreszabott sportöltöny, amiből nincs XL-es méret: mozgástered alig van, de nagyon megnéznek benne a nők. Lehet kényelmes, de kizárólag pocak és kabát nélkül.
Az ülésmagasságot és a kormányt tengelyirányban továbbra sem lehet állítani, de ha lehetne, akkor se férnének el a nagynövésűek. Sajnálhatják, mert ritka élvezetes autó az MX-5. Még így, targatetővel is.
185 centiig és 90 kilóig merném ajánlani – jó szívvel inkább csak 180 centiig.

AZ ÉLMÉNY, AMI NEM ZABÁL

Akkor sem iszákos, ha nyomod neki, és ez igazán felemelő érzés! Átlagosan 7-7,5 litert kér, városban elkalandozik 9 környékére, de ez megbocsátható. Főleg úgy, hogy kint zömében 6-tal kezdő értéket produkál, óvatosan hajtva autópályán is. A kisebbik motorral egyébként városban is elvan 8 liter alatt az MX-5.

MENJÜNK KETTEN?

Az utas termetére ugyanazok a korlátozások vonatkoznak, mint a vezetőére. A poggyászra pedig ez: két utazótáska és néhány apróság befér a csomagtartóba, ami az autó méretéhez képest egész öblös, 3 liter híján ugyanakkora, mint a vászontetősé. Térfogata ennek is fix, mert nem ide hajtogatja be a tetejét az autó.

EZZEL A MOTORRAL?

Lehetőség szerint igen, de a 130 lovas 1,5-össel is nagy élmény az MX-5.

AZ ÁRA

Az RF változat beugrója 775 ezer forinttal több, mint az azonos felszereltségű vászontetősé. Tovább emeli a tétet, hogy az RF a közepes csomaggal indul, így 8 millió a legolcsóbb változat – 130 lovas, 1,5-ös motorral. Nagyon jó felszereltségű (Revolution Top) G160-as tesztautónk listaára 9,5 millió forint. Automataváltóval ugyanennyi, mert az csak az eggyel alacsonyabb, Revolution csomaggal társítható.
Én vászontetősként venném 8,1 millióért a G160-as motorral. Ha kisebb büdzséből kellene gazdálkodni, akkor a G130-cal, úgy a csomag is mehet eggyel lejjebb, az ár pedig az egészen jópofa 6,7 milliós szintig.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?

A Fiat, miután gyártott egy átemblémázott Mazda MX-5-öt. Nem ebből, hanem az előző modellből, annak is az „eredeti”, vászontetős változatából. Így tehát a targatetős MX-5-re is igaz, hogy vezetési élményben, ennyi pénzért nincs jobb a piacon. Olcsóbban viszont van: a vászontetős MX-5.

CSAJOZÁSRA?

Erősen ajánlott!

teszt és fotó: BG

  • BMW-i8 Roadster AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt - Akinek a Porsche nem elég az vegyen i8-at! Ahol pedig van ilyen célra 47 millió, ott van 52 is, nagyjából annyiról indul a nyitott változatú BMW i8.
  • ford ecosport EZ MITŐL ILYEN NÉPSZERŰ? TESZT: Ford EcoSport 1.5 TDCi - A LÉNYEG: OK: akkor se zabál, ha nyomod neki, meglepően jó vezetni, a földúttól sem ijed meg, sok extrát kínál és menő. Ami nem OK: oldalra nyílik a csomagtérajtó, csúnya a hangja, sok a kemény műanyag és drága. Mégis veszik, nem is kevesen…
  • lexus nx300 LEXUS VÁSÁRLÓK KEDVENCE TESZT: NX 300H LUXURY - A hajtáslánc pont ugyanaz, mint a hibrid Toyota RAV4 alatt, a karakter viszont egészen más. Az NX megjelenése nem csak divatos és fancy, hanem különcködő is. Vezetési élményben is ilyen különleges?
  • Citroen Spacetourer KÉT CSALÁD AUTÓJA Teszt: Citroen Spacetourer XL BLUEHDI 180 - Citroen Spacetourer XL, hossza 5,3 méter. Nyurgaságából adódóan akkora hely van benne, ami még ebben a műfajban is meglepő, amit teszteltünk kb. 15 millió.
  • citroen-c3-aircross rövid autótesztek FELTŰNŐ Teszt: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 - Méretéhez képest tágas és kényelmes, formája vidám és divatos. Motorja lehet dízel is, aminek kb. 5 liter a fogyasztása. A forma megítélése szubjektív, a tartalom egyértelmű. Ahogy az ár is: ez itt 7 millió
  • BMW X2 SUV, AMIT ÉLMÉNY VEZETNI TESZT: BMW X2 20d & 25d xDrive M Sport - Kisebb és drágább, mint az X1. A felárért vagányságot és vezetési élményt kapunk pluszba, nem is keveset. A legerősebb dízel gyorsulása 6-ossal kezdődik, de a 20d is kemény – és az M Sport futóművel a rugózás is az
  • Volvo xc40 BEJÖVŐS TESZT: Volvo XC40 D4 AWD - Mindent tud, amit nagytestvére, az XC60, csak eggyel kisebb méretben. Vonzó, divatos, az ára pedig nagyon széles skálán mozoghat, ahogy egy tisztességes prémium modellé. Dízelmotorral, automataváltóval, összkerékhajtással próbáltuk ki a 2018-as Év Autóját
  • Ford Mustang GT A MÉRET SZÁMÍT TESZT: Ford Mustang GT Fastback 5.0 - Megújult a Ford legendás sportkupéja, de a lényeg változatlan: a Mustang továbbra is összetéveszthetetlen, férfias és durva. Ha V8-as…
  • Subaru XV A LÁTSZAT NEM CSAL TESZT: SUBARU XV 2.0 LINEARTRONIC - Nem csak úgy néz ki, mintha tudna terepezni, hanem tud is. Állandó összkerékhajtás és nagy hasmagasság személyautós útfekvéssel ötvözve. Boxer létére unalmas a kétezres benzinmotor, nincs turbó, se bububu hang, fogyasztása pedig csak lakott területen kívül jó
  • Opel Grandland OPELBE ZÁRT PEUGEOT TESZT: OPEL GRANDLAND X 1.2 TURBO - Ha nem tudnám, nem gondolnám, hogy odabent egy Peugeot 3008-as lakik. Mindene megvan ahhoz, hogy Opelnek érezzük, pedig a Grandland X padlólemeze, motorja, váltója és futóműve már francia…
Tags:
,