
KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T
Kellett már a Nissannak egy ütős dizájn a kiskategóriába, amit most végre sikerült is összehozni. Igaz, ha nem látnám az emblémáját, simán Toyotát mondanék rá, de annyi baj legyen, attól még jól néz ki. És még tágas is! Már csak egy izgalmas motor kell bele, az apró benzines turbó akár az is lehetne…
MI JÁRHATOTT A NISSANOSOK FEJÉBEN?
Micrából utoljára a buboréklámpásról mondhattuk el, hogy bejött. Még ma is az jut az emberek eszébe, ha meghallják, hogy Nissan Micra. Nem is akartuk lecserélni soha, de le kellett. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, nyögtük is a következő modellt. Feledhető forma, dicsekvésre okot nem adó eladások. Túl vagyunk rajta, viszont most kell egy nagyon ütős dizájn, különben buktuk a kiskategóriát.
Meg is lett, ütős dizájn – pipa!
A SZOMSZÉD MONDTA
„Nagyon jól néz ki, de amíg nem láttam az emblémát az elején, Toyotára tippeltem volna”. Minden szava kincs, dicséretben és kritikában egyaránt igaza van.
ÖRÜLÜNK?
Ha 3000 fölé megy a fordulat, akkor igen, mert ott végre már lelkesen húz a 0,9 literes turbómotor (IG-T 90).
ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
Hamarabb kéne jönnie annak a 140 Nm-nek. Sokkal. Papíron 2250-es fordulatra ígérik, de az ígéret is lehetne inkább 1800… Lentről húzó nyomatékhuszár helyett tehát egy későn ébredő, kicsit kellemetlen karakterű háromhengeresünk van. Ráadásul ezúttal a futómű hangolása sem sikerült harmonikusra.
TANKOLTAM, SZÁMOLTAM
Rossznak nem mondanám a fogyasztását, de jónak sem. Nem iszákos, de többet kortyol, mint azt apró termete alapján várnánk. 8 litert evett városban, de elég sokszor forgattam szegénykét (muszáj volt haladni). Az M0-áson viszont elvolt 6 literrel, az országúti andalgás pedig akár 5 liter alatt is lehet. A fedélzeti számítógép egyébként pontosan mér.
KÉT GYEREKÜLÉST BELE!
Sima ügy, a hátsó ajtónyílások elég nagyok, az ülésen nincsenek nagy domborítások, így szépen felfekszik a gyerekülés, amely viszont ha szélesebb, akkor az öv becsatolása nehézkes lesz. A gyereknek egyedül nem fog menni.
ÜLJÜNK BE ÖTEN!
De inkább ne… És négyen? Meglepődnél, milyen jól elfér hátul két 180 centis felnőtt – feltéve, hogy az előttük ülők sem magasabbak.
PAKOLJUNK!
Csak szerényen, ez egy kisautó, de műfajához képest egészen becsületes, 300 literes csomagtérrel. Ráadásul a padló alatt szükségpótkerék van, nem valami hitvány defektjavító szett.
A GYEREKEK MONDTÁK
Jól néz ki, de még jobb lenne narancssárgában, ahogy a reklámban láttuk. • Igaz, sőt, van egy jó zöld szín is.
Olyan furcsa hangja van, és egy kicsit hangos is. • Nagyjából azért, mert háromhengeres.
Anyának tök jó lenne egy ilyen. • Jó…
Olyan magasan van a hátsó kilincs, hogy alig érem el. • Az Alfa 147 óta ez jópofa dolognak számít.
Hoppá, hátul tekerős az ablak! • Bizony, ritka ez manapság. Bőrülés és érintőképernyő társaságában pedig még nem is láttam…
Apa, mi az ott a fejtámládon? • Miért, pók mászik rajta, vagy mi?! Ja, hogy a két oldalán van egy-egy hangszóró! Ettől vagy nem ettől, de a zene feltűnően szépen szól.
EZZEL A MOTORRAL?
Nem igazán. De mit választhatunk helyette? Van egy ezres, szívó benzines 71 lóval, az akár elég is lehet ide, de csak városi használatra, maximum két felnőttel. Van még az 1,5 dCi (tehát dízel), de az talán felesleges egy városi kisautóba. De ha valaki mégis sokat autópályázna vele, akkor inkább azzal vegye!
AZ ÁRA
A konkrét tesztautónak több mint 5 millió, de 3,8 millió az alapár ezzel a motorral (0,9 IG-T). Ugyanennyiért kaphatjuk meg az 1,5 dCi-vel, bár egy kicsit rosszabb felszereltséggel. 3,2 milliónál kezdődik az imént említett egyliteres, 71 lovas benzines.
KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?
Sokan, de elsősorban a konszerntestvér Renault Clio jelenthet komoly konkurenciát, amely nagyobb motorválasztékkal csábít. A Skoda Fabia szintén befigyelhet, bár annak formája sokkal konzervatívabb, de nem is mindenkinek jön be a túldizájnolt japán öltözék, amit a Micra is visel. De akinek igen, annak könnyen elcsavarhatja a fejét a Toyota Yaris.
teszt és fotó: SportVerda
AZ 1-ES KÉT ARCA TESZT: BMW M135 ÉS 120D - Az egyik 5 litert fogyaszt, a másik 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra – és nem elég neki 5 liter... Két különböző karakter ugyanolyan testben: a „normál” dízel és a csúcsváltozat Tovább>
HA SZERETSZ AUTÓZNI… TESZT: ALFA ROMEO GIULIA 2.0 Q4 - Nem tudni, hogy meddig kapható még ez a kincs, de aki teheti, élvezze, amíg lehet! Mellesleg családi autónak is jó Tovább>
CSAK SPORTOSAN TESZT: BMW 230i - Ha tudod, hogy mi jó igazán az autóvezetésben, akkor a 2-es BMW-t is tökéletesen érteni fogod Tovább>
EZ MEGY! TESZT: VOLVO EX30 TWIN MOTOR - A józanabb árazású villanyautók közé küldik csatába az EX30-at, ráadásul tekintélyes teljesítménnyel: a gyengébb 272 lóerős, az erősebb 428 lovas – ez utóbbit próbáltuk ki Tovább>
A LEGMENŐBB FORD TESZT: FORD KUGA FHEV 2.5 AWD - A márka legnépszerűbb modellje Európában a Kuga, amely most ráncfelvarráson esett át. A hibridhajtás szerencsére megmaradt, amely továbbra is nagyon jó fogyasztással kecsegtet Tovább>
KITARTÓAN TESZT: SKODA SCALA 1.5 TSI DSG - Nehéz lehet fenntartani a Skoda Scala iránti érdeklődést a márkán belüli, népszerű modellek szorításában, de töretlenül nyomják Tovább>
JÁTÉKAUTÓ 1:1 MÉRETBEN TESZT: MAZDA MX-5 G184 - Továbbra is páratlan élményt nyújt ez a remek kis roadster, főleg a kétliteres motorral, de ettől hamarosan búcsút kell vennünk Tovább>
KIS X, NAGY KÜLDETÉS TESZT: BMW X2 SDRIVE 18D - A bajor X modellek (egyik) legkisebbje hozza a nagyok színvonalát, a gyengébb dízelmotorral is energikus, ráadásul nagyon keveset fogyaszt Tovább>
ENNEK IS VÉGE TESZT: FORD FOCUS ST AZURA EDITION - Sorra írjuk mostanában a búcsú teszteket, a Focus ST a soron következő. Ez a (még) kapható legerősebb és legvidámabb változat a Ford kompaktjából Tovább>
VISZLÁT, SZÉPFIÚ! TESZT: AUDI S5 CABRIOLET - A kétajtós Audi modellekkel együtt ez a gyönyörű kabrió is eltűnik a márka kínálatából. Búcsúzásként elmeséljük, hogy milyen az élet egy ilyen 354 lovas szépséggel Tovább>