fbpx

KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

Nissan Micra

KÉSŐN ÉBREDŐ TESZT: NISSAN MICRA 0.9 IG-T

Kellett már a Nissannak egy ütős dizájn a kiskategóriába, amit most végre sikerült is összehozni. Igaz, ha nem látnám az emblémáját, simán Toyotát mondanék rá, de annyi baj legyen, attól még jól néz ki. És még tágas is! Már csak egy izgalmas motor kell bele, az apró benzines turbó akár az is lehetne… 

MI JÁRHATOTT A NISSANOSOK FEJÉBEN?

Micrából utoljára a buboréklámpásról mondhattuk el, hogy bejött. Még ma is az jut az emberek eszébe, ha meghallják, hogy Nissan Micra. Nem is akartuk lecserélni soha, de le kellett. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, nyögtük is a következő modellt. Feledhető forma, dicsekvésre okot nem adó eladások. Túl vagyunk rajta, viszont most kell egy nagyon ütős dizájn, különben buktuk a kiskategóriát.

Meg is lett, ütős dizájn – pipa!

A SZOMSZÉD MONDTA

„Nagyon jól néz ki, de amíg nem láttam az emblémát az elején, Toyotára tippeltem volna”. Minden szava kincs, dicséretben és kritikában egyaránt igaza van.

ÖRÜLÜNK?

Ha 3000 fölé megy a fordulat, akkor igen, mert ott végre már lelkesen húz a 0,9 literes turbómotor (IG-T 90).

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK

Hamarabb kéne jönnie annak a 140 Nm-nek. Sokkal. Papíron 2250-es fordulatra ígérik, de az ígéret is lehetne inkább 1800… Lentről húzó nyomatékhuszár helyett tehát egy későn ébredő, kicsit kellemetlen karakterű háromhengeresünk van. Ráadásul ezúttal a futómű hangolása sem sikerült harmonikusra.

TANKOLTAM, SZÁMOLTAM

Rossznak nem mondanám a fogyasztását, de jónak sem. Nem iszákos, de többet kortyol, mint azt apró termete alapján várnánk. 8 litert evett városban, de elég sokszor forgattam szegénykét (muszáj volt haladni). Az M0-áson viszont elvolt 6 literrel, az országúti andalgás pedig akár 5 liter alatt is lehet. A fedélzeti számítógép egyébként pontosan mér.

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!

Sima ügy, a hátsó ajtónyílások elég nagyok, az ülésen nincsenek nagy domborítások, így szépen felfekszik a gyerekülés, amely viszont ha szélesebb, akkor az öv becsatolása nehézkes lesz. A gyereknek egyedül nem fog menni.

ÜLJÜNK BE ÖTEN!

De inkább ne… És négyen? Meglepődnél, milyen jól elfér hátul két 180 centis felnőtt – feltéve, hogy az előttük ülők sem magasabbak.

PAKOLJUNK!

Csak szerényen, ez egy kisautó, de műfajához képest egészen becsületes, 300 literes csomagtérrel. Ráadásul a padló alatt szükségpótkerék van, nem valami hitvány defektjavító szett.

A GYEREKEK MONDTÁK

Jól néz ki, de még jobb lenne narancssárgában, ahogy a reklámban láttuk. • Igaz, sőt, van egy jó zöld szín is.

Olyan furcsa hangja van, és egy kicsit hangos is. • Nagyjából azért, mert háromhengeres.

Anyának tök jó lenne egy ilyen. • Jó…

Olyan magasan van a hátsó kilincs, hogy alig érem el. • Az Alfa 147 óta ez jópofa dolognak számít.

Hoppá, hátul tekerős az ablak! • Bizony, ritka ez manapság. Bőrülés és érintőképernyő társaságában pedig még nem is láttam…

Apa, mi az ott a fejtámládon? • Miért, pók mászik rajta, vagy mi?! Ja, hogy a két oldalán van egy-egy hangszóró! Ettől vagy nem ettől, de a zene feltűnően szépen szól.

EZZEL A MOTORRAL?

Nem igazán. De mit választhatunk helyette? Van egy ezres, szívó benzines 71 lóval, az akár elég is lehet ide, de csak városi használatra, maximum két felnőttel. Van még az 1,5 dCi (tehát dízel), de az talán felesleges egy városi kisautóba. De ha valaki mégis sokat autópályázna vele, akkor inkább azzal vegye!

AZ ÁRA

A konkrét tesztautónak több mint 5 millió, de 3,8 millió az alapár ezzel a motorral (0,9 IG-T). Ugyanennyiért kaphatjuk meg az 1,5 dCi-vel, bár egy kicsit rosszabb felszereltséggel. 3,2 milliónál kezdődik az imént említett egyliteres, 71 lovas benzines.

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?

Sokan, de elsősorban a konszerntestvér Renault Clio jelenthet komoly konkurenciát, amely nagyobb motorválasztékkal csábít. A Skoda Fabia szintén befigyelhet, bár annak formája sokkal konzervatívabb, de nem is mindenkinek jön be a túldizájnolt japán öltözék, amit a Micra is visel. De akinek igen, annak könnyen elcsavarhatja a fejét a Toyota Yaris.

teszt és fotó: BG

  • BMW-i8 Roadster AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt - Akinek a Porsche nem elég az vegyen i8-at! Ahol pedig van ilyen célra 47 millió, ott van 52 is, nagyjából annyiról indul a nyitott változatú BMW i8.
  • ford ecosport EZ MITŐL ILYEN NÉPSZERŰ? TESZT: Ford EcoSport 1.5 TDCi - A LÉNYEG: OK: akkor se zabál, ha nyomod neki, meglepően jó vezetni, a földúttól sem ijed meg, sok extrát kínál és menő. Ami nem OK: oldalra nyílik a csomagtérajtó, csúnya a hangja, sok a kemény műanyag és drága. Mégis veszik, nem is kevesen…
  • lexus nx300 LEXUS VÁSÁRLÓK KEDVENCE TESZT: NX 300H LUXURY - A hajtáslánc pont ugyanaz, mint a hibrid Toyota RAV4 alatt, a karakter viszont egészen más. Az NX megjelenése nem csak divatos és fancy, hanem különcködő is. Vezetési élményben is ilyen különleges?
  • Citroen Spacetourer KÉT CSALÁD AUTÓJA Teszt: Citroen Spacetourer XL BLUEHDI 180 - Citroen Spacetourer XL, hossza 5,3 méter. Nyurgaságából adódóan akkora hely van benne, ami még ebben a műfajban is meglepő, amit teszteltünk kb. 15 millió.
  • citroen-c3-aircross rövid autótesztek FELTŰNŐ Teszt: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100 - Méretéhez képest tágas és kényelmes, formája vidám és divatos. Motorja lehet dízel is, aminek kb. 5 liter a fogyasztása. A forma megítélése szubjektív, a tartalom egyértelmű. Ahogy az ár is: ez itt 7 millió
  • BMW X2 SUV, AMIT ÉLMÉNY VEZETNI TESZT: BMW X2 20d & 25d xDrive M Sport - Kisebb és drágább, mint az X1. A felárért vagányságot és vezetési élményt kapunk pluszba, nem is keveset. A legerősebb dízel gyorsulása 6-ossal kezdődik, de a 20d is kemény – és az M Sport futóművel a rugózás is az
  • Volvo xc40 BEJÖVŐS TESZT: Volvo XC40 D4 AWD - Mindent tud, amit nagytestvére, az XC60, csak eggyel kisebb méretben. Vonzó, divatos, az ára pedig nagyon széles skálán mozoghat, ahogy egy tisztességes prémium modellé. Dízelmotorral, automataváltóval, összkerékhajtással próbáltuk ki a 2018-as Év Autóját
  • Ford Mustang GT A MÉRET SZÁMÍT TESZT: Ford Mustang GT Fastback 5.0 - Megújult a Ford legendás sportkupéja, de a lényeg változatlan: a Mustang továbbra is összetéveszthetetlen, férfias és durva. Ha V8-as…
  • Subaru XV A LÁTSZAT NEM CSAL TESZT: SUBARU XV 2.0 LINEARTRONIC - Nem csak úgy néz ki, mintha tudna terepezni, hanem tud is. Állandó összkerékhajtás és nagy hasmagasság személyautós útfekvéssel ötvözve. Boxer létére unalmas a kétezres benzinmotor, nincs turbó, se bububu hang, fogyasztása pedig csak lakott területen kívül jó
  • Opel Grandland OPELBE ZÁRT PEUGEOT TESZT: OPEL GRANDLAND X 1.2 TURBO - Ha nem tudnám, nem gondolnám, hogy odabent egy Peugeot 3008-as lakik. Mindene megvan ahhoz, hogy Opelnek érezzük, pedig a Grandland X padlólemeze, motorja, váltója és futóműve már francia…