fbpx

ILYEN IS VAN. MÉG… TESZT: BMW 220D COUPÉ

új kék BMW 220d coupé

ILYEN IS VAN. MÉG… TESZT: BMW 220D COUPÉ

Egy „rendes” BMW, egy igazán dögös kis kupé hátsókerék-hajtással, akár sorhatos benzinessel és 374 lóerővel. De mi négyhengeres dízelmotorral próbáltuk ki, – BMW 220d coupé teszt.

EZ NEM ELSŐKEREKES

Több éve már, hogy a BMW fronthajtású modellekkel riogatja a márka régi hódolóit. Az 1-es BMW-ben láthattuk is, milyen az eredmény, de egyáltalán nem olyan rémes, mint ahogy azt az ortodox BMW-hívők gondolták. Egyébként már jóval korábban, a 2-es sorozatban is megvetette a lábát az elsőkerekesség. De az nem volt annyira érdekes, hiszen akkor még csak egyterűekről volt szó 2-es számozással (Active Tourer és Gran Tourer). Azok pedig eleve szálkának számítanának az BMW rajongók szemében, függetlenül attól, hogy hol kaparnak (egyébként meg van belőlük összkerekes is).

HÁTUL HAJT

Jó pár éve azonban bekerült a 2-es sorozatba egy sokkal érdekesebb modell is. Ez kifejezetten azoknak szól, akik ragaszkodnak a márka régi értékeihez. Egy „rendes” BMW, melynek immár a második generációja is megszületett. Egy igazán dögös kis kupé hátsókerék-hajtással, akár sorhatos benzinessel és 374 lóerővel. Sőt összkerékkel is van ugyanez (M240i xDrive), a hab a tortán pedig a 460 lovas M2-es.

DÍZEL IS VAN

De létezik 2-es BMW négyhengeres dízelmotorral is, a 220d, ilyen volt a tesztautónk is. És erre már megint húzza egy kicsit a száját a BMW-S társadalom. Illetve csak az egyik fele, de számukra ott vannak a benzinesek – és az igazat megvallva, én is inkább azok közül választanék. Ideális lenne mondjuk a 230i vagy a 220i, mindkettő kétliteres, a 20i nagyon megy, a 30i nagyon-nagyon. És van még tovább is, amint azt pár sorral fentebb említettem.

De ha valakit mindez nem hozna lázba, és még egy ilyen sportos kis dögbe is jobban szeretne egy négyhengeres dízelt, akkor olyat is kérhet. Amely – attól eltekintve, hogy a hangja egyáltalán nem szórakoztató – remek motor ebbe az autóba (is). És a hangját tényleg alig hallani, legalábbis annak igazán csúnya komponenseit nagyon ügyesen kizárták a hallható tartományból.

MEGY

Ahogy más modellekben, itt is 190 lóerőt és 400 Nm-t tud, amely itt nagyon mutatós menetteljesítményeket biztosít. 6,9 másodperc alatt löki 100-ra kis 2-es Coupét, és akár 237 km/órával is képes repíteni a német Autobahnon. De mindennek nem sok értelme lenne, ha nem tudna valami nagyon szép fogyasztást is produkálni mellé a dízelmotor. Mert ereje ugyebár a benzineseknek is van, ráadásul a kétliteresek még egész jól is fogyasztanak, tehát a 220d-nek még annál is jobban kell, hogy bizonyítsa a létjogosultságát.

SZÓVAL MENNYIT ESZIK?

Nos, óvatosan vezetve 5 litert, normálisan hajtva alulról súrolja a 6 litert az átlag. De még a gázpedálon ugrálós stílusban sem távolodik el a 7 litertől. A másik véglet egészen parádés: tisztán országúti közlekedésnél a 4,3-4,5 liter is reális lehet, autópályán pedig nagyjából 5 litert kér a szabályos 130-nál. Szóval a küldetés teljesítve, kenterbe veri benzines testvéreit, fogyasztásban ők ilyet nem tudnak.

MINT A NAGYOK

A kormány mögött ülve egyáltalán nem tűnik fel, hogy ez egy relatíve kis méretű kupé. Mert az eleje pont akkora, mint egy 3-as BMW-é – és tényleg pont akkora, mert a motorterük koppanásig ugyanolyan Csak akkor tudatosul bennünk, hogy rövid a kasztni, ha hátranézünk. És minden ilyen alkalommal konstatáljuk azt is, hogy milyen kellemetlen lehet ott hátul görbülni azokon a kagylósított üléseken… – legalábbis felnőtteknek.

NÉGYSZEMÉLYES

Mert gyerekek jól elférnek, de ők is csak addig, amíg tényleg gyerek méretűek, azaz a testmagasságuk 160 alatt van. És akkor is maximum ketten, mert a 2-es BMW hátsó ülésein csak ennyien utazhatnak. Nem csak azért, mert szűkös lenne hárman, hanem mert forgalmi szerint is négyszemélyes az autó. A csomagtér a hivatalos adat szerint nagyobb (390 liter), mint amilyennek tűnik. Ránézésre egyértelműen pici, de pakolásnál kiderül, hogy elég sok mindent elnyel. Még bővíteni is lehet üléstámla-döntéssel, a szűk nyílás és a magas perem viszont kedvezőtlen adottság.

ÉLMÉNY

Na de ez egy sportkupé, nem illik a praktikumot számon kérni rajta. A vezetési élményt annál inkább, és abban aztán nincs is hiba! Nagyon alacsonyan ülünk, szinte már lent érezzük magunkat az aszfalton. Az autó eleje tőlünk messze kanyarodik, a hátulja pedig egész közelről tol. Mint a sportautókban. Alacsonyan van a súlypont, az első-hátsó tengelyek közötti súlyeloszlás pedig közel van az „igazságoshoz”. A kormány közvetlen és átkozottul jó fogású.

M CSOMAGGAL SOKKAL DÖGÖSEBB

Az M-es ülések is bitang jól formázottak, és ahogy már megszokhattuk, minden porcikájuk állítható, még az oldaltámaszok is, ráadásul motorosan. Egyedül az ülőlap toldatot kell kézzel mozgatni. Szintén az M csomaggal jött a keményebbre hangolt, enyhén ültetett futómű, ami brutális kanyarstabilitást biztosít a 2-es BMW-nek. És persze rázósabbá is teszi a rugózását, de nem vészes. Nagyobb BMW-k menetkomfortjának többet árt az M futómű, azokhoz képest ez egy kifejezetten jó kompromisszum a sportos és a kényelmes hangolás között. Az M-es csomag kívülről is meglátszik az autón, más formájú lökhárítók, öblösebb levegőbeömlők, küszöbtoldat, szolid légterelők elől, hátul.

EHHEZ NINCS MANUÁLIS VÁLTÓ

A váltó csak automata lehet, a szokásos, nyolcgangos ZF egység. És ami szintén szokásos: piszok jól teszi a dolgát, és azért sem haragszik meg, ha olykor belepofázunk a programjába a kormány mögötti váltófülekkel. Időnként kell, mert például egy egészen rövid, intenzív gyorsítást követően ő sem tudja kiolvasni a gondolatainkból, hogy eddig tartott a kövér gáz, aztán megint nyugi van egy darabig. Ilyenkor érdemes meghúzni a jobb fülét, amire felkapcsol egyet, pár másodperccel később pedig magától visszaáll automata üzemmódba.

BELÜL IS HAMISÍTATLAN BMW

Odabent minden csupa BMW: logikus elrendezés, letisztult formák, tetszetős dizájn, minőségi anyaghasználat. A kormány mögötti kijelzőt már sok más BMW-ben láthattuk. Ugyanaz, mint a több számmal nagyobb modellekben, ahogy a középső érintő-kijelző is. Szerencsére még egyikük sem a márka legújabb találmánya. Szerintem ezek szebbek, és a kormány mögötti jóval több információt közöl, mint az új verzió. És még fontosabb, hogy itt még kapunk iDrive-ot. A 2-es Active Tourerben például már nincs, és az őrületbe kergetett, mert folyton ahhoz nyúltam volna. A megszokás hatalom, főleg, ha jó dologról van szó, és az iDrive bizony jó! Már csak azt nem értem, miért vették el…

Ő IS JÓL VEZET

Vezetéstámogatókat viszont adnak bőven, ráadásul jókat. Ügyes szenzoraik vannak, és ügyes emberek programozták a működésüket. Így aztán nem tévednek folyton és nem idegeskednek. Így pedig nem is idegesítenek, hanem egészen tűrhetően próbálnak segíteni normál körülmények között is, nem csak vészhelyzetben.

A 2-es BMW ára 13,2 millióról indul (218i). A mi 220d néven futó kétliteres, automata dízelünk 15,1 millióról startol, az itt látható kivitelben pedig súrolja a 20 milliót.

teszt és fotó: BG, SportVerda

  • BMW X5 50e 500 LOVAS X5-ÖS TESZT: BMW X5 50e - Ha X5-ös BMW, akkor háromliteres dízel, ez nem is olyan régen még egyértelműen adta magát. De ma már a tölthető hibrid adja, az pedig itt kishíján 500 lóerős – és szintén sorhatos, de benzines Tovább>
  • CarGarantie 20 éve A CarGarantie 20 éve van jelen Magyarországon - A CarGarantie, a járműgarancia- és javításiköltség-biztosítások egyik vezető európai szolgáltatója idén ünnepli a magyarországi indulásának 20. évfordulóját. A vállalat két évtizede a magyar autószalonok és -importőrök megbízható partnere, és fontos szereplővé vált az iparágban. Tovább>
  • Peugeot 508 GT KI A LEGSZEBB? TESZT: PEUGEOT 508 GT PHEV - Felvarrták a Peugeot legsármosabb modelljének ráncait. A kérdés az, hogy jobb lett-e az eredmény, illetve az is, hogy egyáltalán voltak-e rajta ráncok Tovább>
  • KIA EV6 GT A LEGERŐSEBB KIA TESZT: KIA EV6 GT - A dél-koreai márka legizmosabb modellje történetesen egy villanyautó. 585 ló erejével rúg és 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Tovább>
  • DS 7 E-Tense 300 NEM A 300 LÓ SZÁMÍT TESZT: DS 7 E-TENSE 4x4 300 - Megújult a franciák prémium SUV-je, és az eddigi 300 helyett immár 360 lóerős a csúcsmodell, de itt nem a ménes a lényeg, hanem a komfort, a dizájn és a kifinomultság Tovább>
  • BMW Z4 30i BMW ESSZENCIA TESZT: BMW Z4 30I - Négyhengeres motorral is nagy élmény a bajorok roadstere, és mindent megad ahhoz, hogy remekül érezze magát a vezető – ráadásul nem is olyan drágán, mint gondolnánk… Tovább>
  • VW ID Buzz A 21. SZÁZADI HIPPIBUSZ TESZT: VW ID. BUZZ - Az utóbbi évek legmerészebb húzása a VW-től: múltidéző, kultikus, cuki, trendi, feltűnő, elektromos, ötszemélyes és drága… - kipróbáltuk az ID. Buzzt Tovább>
  • féhér Mazda6 HIÁNYOZNI FOG TESZT: MAZDA6 SPORTKOMBI - A sokat látott 6-os utolsó példányait árulják a Mazda márkakereskedések, az idei évtől ugyanis nem gyártanak többet belőle. Búcsúként a jubileumi kiadással utaztunk egy nagyot Tovább>
  • zöld Alfa Romeo Tonale ILYEN EGY DÖGÖS SUV TESZT: ALFA ROMEO TONALE - A Tonale az olasz márka első modellje, amely konnektoros hibridként is elérhető. Kipróbáltuk, és összehasonlításképpen egy lágy hibrid változatot is tettünk mellé Tovább>
  • Jeep Wrangler A “DZSIP” TESZT: JEEP WRANGLER 4XE - Jeep, köznevesülve dzsip, amely lexikon szerint „erős motorral felszerelt kis terepjáró gépkocsi”. Levehető tető és ajtók, előre dönthető szélvédő, és zavartalan csapatás úttalan utakon Tovább>
Tags:
,