fbpx

AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt

BMW-i8 Roadster teszt

AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt

Akinek a Porsche nem elég menő, az vegyen i8-at! Ahol pedig van ilyen célra 47 millió, ott van 52 is, nagyjából annyiról indul a nyitott változat. – BMW i8 Roadster teszt

MIÉRT VESZ VALAKI i8-AT 56 MILLIÓÉRT?

A vezetési élmény miatt? Vagy inkább menőségből? Mert az üzlettársak is puccos kocsival járnak, és tartaná velük a lépést? Illetve nem tartaná, hanem akkor már rájuk licitálna? Ez a valószínűbb… Na de miben? Mert ha vezetési élményben mérjük a dolgokat, akkor abból…

VAN JOBB, HÁZON BELÜL IS

Például egy BMW M4. Azt jóval kevesebbért haza lehet vinni, Z4-ből meg akár kettőt is. De az elbűvölő 8-as Coupé, sőt, a Cabrio is játszik ennyiért. Ahhoz V8 jár 530 lóerővel – csak szólok. Biztos szórakoztató. Ahogy az M5-ös is, amiben ugyanez a V8-as dolgozik 600 lóerővel, és listaáron 16 millióval olcsóbb, mint a mi i8 Roadsterünk. Hoppá, annyiból pont lehet venni egy V8-as Mustangot – ha már itt tartunk. Egy biztos, bestialitásban, vezetési- és hangélményben mind az i8 fölött állnak.

DE EGYIK SEM OLYAN MENŐ!

Ez itt a kulcsmondat! Meg persze egyik sem hibrid, szemben a BMW i8-cal. Na, ez viszont nem a kulcsmondat. Akkor sem, ha hálózatról tölthető, elmegy 45 km-t tisztán elektromosan (hivatalosan 55-öt), így még a zöld rendszám viselésére is jogosult. Mert mindez nagyon jó és fancy, de nem ebben a ligában. Aki ilyen autót vesz, az nem arra vágyik, hogy néma csöndben lopakodjon. Nem hatja meg a 7 literes átlagfogyasztás sem (pedig tényleg annyi!), és az ingyen parkolás sem mozdítja ki a komfortzónájából. Ezek nem igazán számítanak. Az már sokkal inkább, hogy a BMW i8-at egy Porsche 911 kormánya mögül is megbámulják! Így, roadsterként pedig még jobban – pláne ebben a színben.

NÉHÁNY VÉLEMÉNY AZ UTCÁRÓL

„Anya, nézd, versenyautó” – hívja fel édesanyja figyelmét a szokatlan látványra egy óvodás kisfiú. „Alig bírtam utánad menni” – üvölti át a speed motoros a bukósisak alól. „Maguk aztán nem éheznek” – állapítja meg a 60-as melós egy kisteherautó kormánya mögül. „Hű, de hangos, mekkora motor van benne?” – humorizál a kigyúrt városi terepjárós (aki egyébként azt hiszi, hogy ez villanyautó). És még hosszan sorolhatnám…

Kortól és nemtől függetlenül mindenkit megérint a nyitott i8. Elképesztően látványos formaelemeket mutat, akárhonnan nézzük, de a legnagyobb meglepetés álló helyzetben éri a nézelődőket, amikor nyílik az ajtaja: felfelé, mint egy Lamborghinié!

4,6 MÁSODPERC

És bár a BMW i8 nem annyira kemény, mint az említett olasz csődör, így is nagyot lép. Nagyon nagyot! 4,6 másodpercbe telik a nulla-száz, és fölötte is durván húz. OK, ha nincs kellő töltöttség az aksiban, akkor egy kicsit szolidabban, de ez a gyakorlatban nem feltűnő. És becsületére váljék, hogy amint van lehetősége (értsd: nem padlógázon megyünk), elég szaporán tölti az aksit a benzinmotorból, hogy minél hamarabb rendelkezésre álljon a maximális erő.

374 LÓERŐ

Ennyi a hibrid hajtásrendszer összteljesítménye. Ebből 143 lóerőt a villanymotor szolgáltat, ami az autó elejében lakik, és az első kerekeket hajtja. Nyomatéka 250 Nm, mely állandó és azonnali, ennek köszönhetően abban a pillanatban mozdul az autó, ahogy megbillentem a gázpedált. Az erő nagyobbik része azonban az ülések mögött van, ahonnan 231 ló és 320 Nm megy a hátsó kerekekre. Mégpedig egy ezerötös, háromhengeres turbómotorból. Három henger?? Az bizony a hanghatás terén aggályokat vet fel. Mert egy ilyen masina általában nem szól jól. Annyira semmiképpen nem, amennyire egy sportautó karaktere megköveteli.

MÁRPEDIG „EGY JÓ HANG ARANYAT ÉR”

ahogy azt a Generál slágere óta tudjuk. Így aztán a BMW i8-at sem hagyhatták tekintélyes hang nélkül, és mivel a sajátja nem az, hát csináltak neki műhangot. A fejtámlák mögötti hangszórókból szól, és meg kell hagyni, kifejezetten jól sikerült! Sőt, itt nem csak a bennülőknek, hanem a külső közönségnek is jut a szintetikusból. Az egyik kipufogóból a háromhengeres szól, a másikon pedig egy hangszóró ad hozzá még hármat. Kívülről hallgatva nem tudom milyen az összhatás, de belül egészen hihető a hathengeres előadás. Tök jó, azzal együtt persze, hogy mondjuk egy V8-as gargalizálásnak a közelébe se ér.

SOKAN VILLANYAUTÓNAK HISZIK

„Ebben az a legkülönlegesebb, hogy sportautó és elektromos is egyben. Illetve hibrid” – mondja a nyolcéves lányom. Nagyon helyesen. Ő tudja, hogy hibrid, ellentétben jó pár érdeklődővel, akik konkrétan villanyautónak hiszik. Például: „ezzel a Tesla ellen mennek, ugye?”, vagy „ez villanyautó, ugye?”, vagy „meddig bír elmenni egy töltéssel?” Bármeddig, mert még egyszer mondom, ez NEM villanyautó, hanem plug-in hibrid.

TÖLTHETŐ HIBRID

A benzinmotor csak kövér gázadásra indul be, amíg van elég töltés az aksiban. Előszeretettel használja magában a villanymotort a BMW i8 központi agya, ami dugóban araszolva teljesen ésszerűnek is tűnik, de 100-zal suhanva már nem annyira. Ez az alapbeállítás, de nem feltétlenül kell ezt elfogadni. Sport módba kapcsolva állandóan jár a benzines, és közben tölti is az akkumulátort, ráadásul elég gyorsan, miközben a fogyasztása még így sem sok. Ennek nagyjából az ellenkezője az eDRIVE mód, melyben a rendszer addig használja a villanymotort, ameddig csak engedi az aksi töltöttsége. Az akkumulátor konnektorból is tölthető, de alapból csak a sima fali kettőhúszból (ami valójában 230), gyorstöltő kábel csak az otthonra kiépíthető Wallboxhoz jár.

SZÉLES A MOSOLY

Van tehát parádé kifelé, erő és morcos akusztika befelé. Kell még egy sportos futómű, egy pontos és közvetlen kormány meg egy jó fék a vezető öröméhez – és ez is adott. A súlypont alacsony, az első-hátsó tengelyek közötti eloszlás egyenletes, az útfekvés kitűnő. A gumik ránézésre keskenynek tűnnek, de a gyakorlatban elegendőnek bizonyult a tapadásuk. A benzinmotorhoz kapcsolt hatfokozatú automataváltó tökéletes, a kézi kapcsolgatás is jó móka, amit természetesen a kormány mögötti váltófülekkel is intézhetünk. A lézertechnológiás fényszórók itt is bámulatosan teljesítenek. A fénykéve alakját folyton változtatni tudja a rendszer, így a többiek vakítása nélkül is nagyon messzire látunk vele. A vászontető mozgatása gyors és látványos, az erre szolgáló gombot viszont érthetetlenül hülye helyre tették.

KÉTSZEMÉLYES

A zárt i8-cal ellentétben ebben nincsenek hátsó ülések. Talán jobb is így, szűk helykínálatuk okán azok úgysem jók semmire, itt viszont öblös tároló üregek kerültek a helyükre. Kellenek is, mert a csomagtartó (a motor mögött, hátul) csak 88 literes, de a belső polcokhoz nem ártana valami rögzítő alkalmatosság.

KÍVÜL UFO, BELÜL NEM

A belsőépítészet a külsőhöz képest nem nagy szám. Kábé egy jól felszerelt 3-as BMW színvonalát hozza minőségben, ergonómiában és a kütyük szintjén, ami tökéletes, de valami különlegesebbre számítottam 56 millióért (ennyi volt a konkrét konfiguráció listaára).

MINISZOKNYÁBAN NE!

Végül egy jó tanács azoknak, akik először ülnek majd BMW i8-ba. Az üléspozíció rendkívül alacsonyan van, lentebb, mint a küszöbök. Ezek pedig olyan szélesek, mint egy póniló háta, így óriási terpesszel lehet csak átlépni rajtuk, mindezt gyakorlatilag guggolva kell végigcsinálni. Tehát itt nem ajánlott a miniszoknya viselése a hölgyeknek (és az uraknak sem), hiszen abban pont akkor nem tudják majd megőrizni a méltóságukat, amikor mindenki odanéz. Másképp fogalmazva: ha beszállásnál nem is villan ki a bugyi, kiszállásnál egészen biztos.

teszt és fotó: BG

BMW i8 teszt 30 milliós laposkúszás – SportVerda

  • Citroen C4 Cactus MÁS LETT. JOBB IS? TESZT: Citroen C4 Cactus Puretech- Már nem olyan hóbortos. Komolyabb kiállású lett a Cactus, az ajtókról eltűntek a légbuborékos műanyagbetétek, belül viszont maradt minden kopogós. Az utastér tágas, kényelmes az új futómű és az ülések is, jól húz az 1,2-es turbó (amely immár az alapmotor). Tovább>
  • Toyota Land Cruiser JABBA GURUL TESZT: TOYOTA LAND CRUISER- Nem divatterepjáró, hanem igazi. Kanyarodni nem szeret, épített úton komótos tempót követel, cserébe csapathatunk ugyanannyival földúton is. 2,4 tonna, átmegy mindenen, futóműve és hajtásrendszere igazi off-road csemege. Kényelemből ötös, dizájnból nem, motorból erősebb kéne. Tovább>
  • Honda Civic 1.6 i-DTEC KELL EBBE DÍZEL? Honda Civic 1.6 I-DTEC Executive teszt- Amint a CR-V-ből eltüntették, a Civic-be beletették az 1,6-os dízelmotort. Saját műfajában remek darab, de ehhez az autóhoz a benzines passzol. Ráadásul van is hozzá olyan, aminél nem kell jobb: az 1,5-ös turbó Tovább>
  • BMW-i8 Roadster teszt AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt- Akinek a Porsche nem elég menő, az vegyen i8-at! Ahol pedig van ilyen célra 47 millió, ott van 52 is, nagyjából annyiról indul a nyitott változatú BMW i8. Tovább>
  • ford ecosport EZ MITŐL ILYEN NÉPSZERŰ? TESZT: Ford EcoSport 1.5 TDCi- A LÉNYEG: OK: akkor se zabál, ha nyomod neki, meglepően jó vezetni, a földúttól sem ijed meg, sok extrát kínál és menő. Ami nem OK: oldalra nyílik a csomagtérajtó, csúnya a hangja, sok a kemény műanyag és drága. Mégis veszik, nem is kevesen… Tovább>
  • lexus nx300 LEXUS VÁSÁRLÓK KEDVENCE TESZT: NX 300H LUXURY- A hajtáslánc pont ugyanaz, mint a hibrid Toyota RAV4 alatt, a karakter viszont egészen más. Az NX megjelenése nem csak divatos és fancy, hanem különcködő is. Vezetési élményben is ilyen különleges? Tovább>
  • Citroen Spacetourer KÉT CSALÁD AUTÓJA Teszt: Citroen Spacetourer XL BLUEHDI 180- Citroen Spacetourer XL, hossza 5,3 méter. Nyurgaságából adódóan akkora hely van benne, ami még ebben a műfajban is meglepő, amit teszteltünk kb. 15 millió. Tovább>
  • citroen-c3-aircross rövid autótesztek FELTŰNŐ Teszt: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100- Méretéhez képest tágas és kényelmes, formája vidám és divatos. Motorja lehet dízel is, aminek kb. 5 liter a fogyasztása. A forma megítélése szubjektív, a tartalom egyértelmű. Ahogy az ár is: ez itt 7 millió Tovább>
  • BMW X2 SUV, AMIT ÉLMÉNY VEZETNI TESZT: BMW X2 20d & 25d xDrive M Sport- Kisebb és drágább, mint az X1. A felárért vagányságot és vezetési élményt kapunk pluszba, nem is keveset. A legerősebb dízel gyorsulása 6-ossal kezdődik, de a 20d is kemény – és az M Sport futóművel a rugózás is az Tovább>
  • Volvo xc40 BEJÖVŐS TESZT: Volvo XC40 D4 AWD- Mindent tud, amit nagytestvére, az XC60, csak eggyel kisebb méretben. Vonzó, divatos, az ára pedig nagyon széles skálán mozoghat, ahogy egy tisztességes prémium modellé. Dízelmotorral, automataváltóval, összkerékhajtással próbáltuk ki a 2018-as Év Autóját Tovább>