fbpx

AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt

BMW-i8 Roadster teszt

AKINEK A PORSCHE NEM ELÉG… BMW i8 Roadster teszt

Akinek a Porsche nem elég menő, az vegyen i8-at! Ahol pedig van ilyen célra 47 millió, ott van 52 is, nagyjából annyiról indul a nyitott változat. – BMW i8 Roadster teszt

MIÉRT VESZ VALAKI i8-AT 56 MILLIÓÉRT?

A vezetési élmény miatt? Vagy inkább menőségből? Mert az üzlettársak is puccos kocsival járnak, és tartaná velük a lépést? Illetve nem tartaná, hanem akkor már rájuk licitálna? Ez a valószínűbb… Na de miben? Mert ha vezetési élményben mérjük a dolgokat, akkor abból…

VAN JOBB, HÁZON BELÜL IS

Például egy BMW M4. Azt jóval kevesebbért haza lehet vinni, Z4-ből meg akár kettőt is. De az elbűvölő 8-as Coupé, sőt, a Cabrio is játszik ennyiért. Ahhoz V8 jár 530 lóerővel – csak szólok. Biztos szórakoztató. Ahogy az M5-ös is, amiben ugyanez a V8-as dolgozik 600 lóerővel, és listaáron 16 millióval olcsóbb, mint a mi i8 Roadsterünk. Hoppá, annyiból pont lehet venni egy V8-as Mustangot – ha már itt tartunk. Egy biztos, bestialitásban, vezetési- és hangélményben mind az i8 fölött állnak.

DE EGYIK SEM OLYAN MENŐ!

Ez itt a kulcsmondat! Meg persze egyik sem hibrid, szemben a BMW i8-cal. Na, ez viszont nem a kulcsmondat. Akkor sem, ha hálózatról tölthető, elmegy 45 km-t tisztán elektromosan (hivatalosan 55-öt), így még a zöld rendszám viselésére is jogosult. Mert mindez nagyon jó és fancy, de nem ebben a ligában. Aki ilyen autót vesz, az nem arra vágyik, hogy néma csöndben lopakodjon. Nem hatja meg a 7 literes átlagfogyasztás sem (pedig tényleg annyi!), és az ingyen parkolás sem mozdítja ki a komfortzónájából. Ezek nem igazán számítanak. Az már sokkal inkább, hogy a BMW i8-at egy Porsche 911 kormánya mögül is megbámulják! Így, roadsterként pedig még jobban – pláne ebben a színben.

NÉHÁNY VÉLEMÉNY AZ UTCÁRÓL

„Anya, nézd, versenyautó” – hívja fel édesanyja figyelmét a szokatlan látványra egy óvodás kisfiú. „Alig bírtam utánad menni” – üvölti át a speed motoros a bukósisak alól. „Maguk aztán nem éheznek” – állapítja meg a 60-as melós egy kisteherautó kormánya mögül. „Hű, de hangos, mekkora motor van benne?” – humorizál a kigyúrt városi terepjárós (aki egyébként azt hiszi, hogy ez villanyautó). És még hosszan sorolhatnám…

Kortól és nemtől függetlenül mindenkit megérint a nyitott i8. Elképesztően látványos formaelemeket mutat, akárhonnan nézzük, de a legnagyobb meglepetés álló helyzetben éri a nézelődőket, amikor nyílik az ajtaja: felfelé, mint egy Lamborghinié!

4,6 MÁSODPERC

És bár a BMW i8 nem annyira kemény, mint az említett olasz csődör, így is nagyot lép. Nagyon nagyot! 4,6 másodpercbe telik a nulla-száz, és fölötte is durván húz. OK, ha nincs kellő töltöttség az aksiban, akkor egy kicsit szolidabban, de ez a gyakorlatban nem feltűnő. És becsületére váljék, hogy amint van lehetősége (értsd: nem padlógázon megyünk), elég szaporán tölti az aksit a benzinmotorból, hogy minél hamarabb rendelkezésre álljon a maximális erő.

374 LÓERŐ

Ennyi a hibrid hajtásrendszer összteljesítménye. Ebből 143 lóerőt a villanymotor szolgáltat, ami az autó elejében lakik, és az első kerekeket hajtja. Nyomatéka 250 Nm, mely állandó és azonnali, ennek köszönhetően abban a pillanatban mozdul az autó, ahogy megbillentem a gázpedált. Az erő nagyobbik része azonban az ülések mögött van, ahonnan 231 ló és 320 Nm megy a hátsó kerekekre. Mégpedig egy ezerötös, háromhengeres turbómotorból. Három henger?? Az bizony a hanghatás terén aggályokat vet fel. Mert egy ilyen masina általában nem szól jól. Annyira semmiképpen nem, amennyire egy sportautó karaktere megköveteli.

MÁRPEDIG „EGY JÓ HANG ARANYAT ÉR”

ahogy azt a Generál slágere óta tudjuk. Így aztán a BMW i8-at sem hagyhatták tekintélyes hang nélkül, és mivel a sajátja nem az, hát csináltak neki műhangot. A fejtámlák mögötti hangszórókból szól, és meg kell hagyni, kifejezetten jól sikerült! Sőt, itt nem csak a bennülőknek, hanem a külső közönségnek is jut a szintetikusból. Az egyik kipufogóból a háromhengeres szól, a másikon pedig egy hangszóró ad hozzá még hármat. Kívülről hallgatva nem tudom milyen az összhatás, de belül egészen hihető a hathengeres előadás. Tök jó, azzal együtt persze, hogy mondjuk egy V8-as gargalizálásnak a közelébe se ér.

SOKAN VILLANYAUTÓNAK HISZIK

„Ebben az a legkülönlegesebb, hogy sportautó és elektromos is egyben. Illetve hibrid” – mondja a nyolcéves lányom. Nagyon helyesen. Ő tudja, hogy hibrid, ellentétben jó pár érdeklődővel, akik konkrétan villanyautónak hiszik. Például: „ezzel a Tesla ellen mennek, ugye?”, vagy „ez villanyautó, ugye?”, vagy „meddig bír elmenni egy töltéssel?” Bármeddig, mert még egyszer mondom, ez NEM villanyautó, hanem plug-in hibrid.

TÖLTHETŐ HIBRID

A benzinmotor csak kövér gázadásra indul be, amíg van elég töltés az aksiban. Előszeretettel használja magában a villanymotort a BMW i8 központi agya, ami dugóban araszolva teljesen ésszerűnek is tűnik, de 100-zal suhanva már nem annyira. Ez az alapbeállítás, de nem feltétlenül kell ezt elfogadni. Sport módba kapcsolva állandóan jár a benzines, és közben tölti is az akkumulátort, ráadásul elég gyorsan, miközben a fogyasztása még így sem sok. Ennek nagyjából az ellenkezője az eDRIVE mód, melyben a rendszer addig használja a villanymotort, ameddig csak engedi az aksi töltöttsége. Az akkumulátor konnektorból is tölthető, de alapból csak a sima fali kettőhúszból (ami valójában 230), gyorstöltő kábel csak az otthonra kiépíthető Wallboxhoz jár.

SZÉLES A MOSOLY

Van tehát parádé kifelé, erő és morcos akusztika befelé. Kell még egy sportos futómű, egy pontos és közvetlen kormány meg egy jó fék a vezető öröméhez – és ez is adott. A súlypont alacsony, az első-hátsó tengelyek közötti eloszlás egyenletes, az útfekvés kitűnő. A gumik ránézésre keskenynek tűnnek, de a gyakorlatban elegendőnek bizonyult a tapadásuk. A benzinmotorhoz kapcsolt hatfokozatú automataváltó tökéletes, a kézi kapcsolgatás is jó móka, amit természetesen a kormány mögötti váltófülekkel is intézhetünk. A lézertechnológiás fényszórók itt is bámulatosan teljesítenek. A fénykéve alakját folyton változtatni tudja a rendszer, így a többiek vakítása nélkül is nagyon messzire látunk vele. A vászontető mozgatása gyors és látványos, az erre szolgáló gombot viszont érthetetlenül hülye helyre tették.

KÉTSZEMÉLYES

A zárt i8-cal ellentétben ebben nincsenek hátsó ülések. Talán jobb is így, szűk helykínálatuk okán azok úgysem jók semmire, itt viszont öblös tároló üregek kerültek a helyükre. Kellenek is, mert a csomagtartó (a motor mögött, hátul) csak 88 literes, de a belső polcokhoz nem ártana valami rögzítő alkalmatosság.

KÍVÜL UFO, BELÜL NEM

A belsőépítészet a külsőhöz képest nem nagy szám. Kábé egy jól felszerelt 3-as BMW színvonalát hozza minőségben, ergonómiában és a kütyük szintjén, ami tökéletes, de valami különlegesebbre számítottam 56 millióért (ennyi volt a konkrét konfiguráció listaára).

MINISZOKNYÁBAN NE!

Végül egy jó tanács azoknak, akik először ülnek majd BMW i8-ba. Az üléspozíció rendkívül alacsonyan van, lentebb, mint a küszöbök. Ezek pedig olyan szélesek, mint egy póniló háta, így óriási terpesszel lehet csak átlépni rajtuk, mindezt gyakorlatilag guggolva kell végigcsinálni. Tehát itt nem ajánlott a miniszoknya viselése a hölgyeknek (és az uraknak sem), hiszen abban pont akkor nem tudják majd megőrizni a méltóságukat, amikor mindenki odanéz. Másképp fogalmazva: ha beszállásnál nem is villan ki a bugyi, kiszállásnál egészen biztos.

teszt és fotó: BG

BMW i8 teszt 30 milliós laposkúszás – SportVerda

  • Ford Focus Vignale A SPORTOS VAGY A PUCCOS? TESZT: FORD FOCUS ST-LINE ÉS VIGNALE - Nem vitás, hogy a Focus egyik legerősebb ütőlapja továbbra is az átlag feletti vezetési élmény. Az ST-Line csomag rátesz erre még egy lapáttal, itt még az 1,5-ös dízellel is mosolygós a bal egy. Hát még milyen vidám lenne a kétliteressel, ami a kombi Vignale-ban bizonyította… Tovább>
  • Mini Clubman Cooper S 200 LÓ HAT AJTÓVAL TESZT: MINI CLUBMAN COOPER S - Kétliteres turbómotorral próbáltuk ki a legfurcsább Minit. Helykínálata alapján családi autónak is jó, miközben vezetni sem hétköznapi élmény, de még jobb lenne manuális váltóval. Ráadásul úgy közel 700 ezerrel csökkenne a 14,2 milliós végösszeg… Tovább>
  • Honda CR-V A HIBRID VAGY A KIS TURBÓS? TESZT: HONDA CR-V - Ez a két alternatíva kínálkozik, dízellel ugyanis nem gyártják az ötödik generációs CR-V-t. Vajon fogyasztásban felveszi a versenyt a hibrid a dízellel? És ez is béget, mint a többi? Na és az 1,5-ös turbó itt is olyan szerethető, mint a Civic-ben? Tovább>
  • Mercedes-Benz A200 BELSEJÉVEL CSÁBÍT TESZT: MERCEDES-BENZ A200 7G-DCT - Óriási kijelzők gyönyörű grafikával, fejlett hangvezérlés, szép hangulatvilágítás, csodás formák, igényes anyagok és rengeteg extra. Sok vevőt meg lehet ezzel nyerni manapság. De nyerő az automataváltó is? Na és milyen motort bújtatnak manapság a 200-as jelzés mögé? Tovább>
  • Nissan Leaf HOGY VAN EZ AZ EGYPEDÁLOS VEZETÉS? TESZT: NISSAN LEAF 40 KWH - Kényelmes, könnyen megszokható, vagy idegesítő? Egyáltalán egy pedál van benne vagy kettő? Amúgy mennyit megy el egy töltéssel? És elég nagy? Elmondjuk… Tovább>
  • BMW M550d touring SZÓLÍTS NYUGODTAN M5-NEK! TESZT: BMW M550D XDRIVE TOURING - Van az a dízel, amiért egy hathengeres öröm-benzinest is odaadnék. Itt az egyik. Ebben is hat henger van, melyek négy turbón keresztül veszik a levegőt. 400 lovat, 760 Nm-t, 4,6-os gyorsulást és még annyi mindent tud, ráadásul jól is fogyaszt. A hangja pedig… Tovább>
  • Mercedes C220d …ÉS MÉG VEZETNI IS JÓ TESZT: MERCEDES-BENZ C220D T 4MATIC - Kívülről nem észrevehető a ráncfelvarrás, belülről annál inkább. Az utastér színvonala a nagyobb tesókét idézi, de a kormány mögött ülve jobban érdekelt, hogy feltűnően jól húz, és havon is nagyot lép az összkerekes, dízel C-kombi. A hangja meg úgyis csak a kintieknek rossz… Tovább>
  • Volvo V60 T6 ÜGYESEN TITKOLJA TESZT: VOLVO V60 T6 AWD - Íme, a ma kapható legszebb Volvo. Tökéletes arányok, sportosan elegáns idomok. Maga a megtestesült biztonság, egy tehetős és felelősségteljes családapa autója. Eszedbe nem jutna, hogy valójában egy 310 lovas aszfaltbetyár… Tovább>
  • Kia Stinger teszt KIA MÉG NEM VOLT ILYEN DÖGÖS Kia Stinger 2.0 T-GDi teszt - Egyedi és bátor. Aszfaltbetyárnak néz ki, és az is. A GT-Line felszereltségből szinte csak a nagy felnik és tárcsák hiányoznak, de pont ezektől néz ki sokkal jobban a csúcskivitel. Viszont ez is megy, mint az állat, a fogyasztása viszont akkor is indokolatlanul magas. Tovább>
  • Lexus LC500 500, ’H’ NÉLKÜL... Lexus LC500 TESZT - …, azaz ötezer köbcentis V8-as! Nem hibrid, nem turbós, hanem rendes szívómotor. Kis gázzal csöndes, jólfésült úri fiú, nagy gázzal előjön belőle az állat meg a 477 lóerő. Gyorsulása gyomorszorító, a hangja gyönyörű, a futóműve csoda, a dizájnra pedig nincsenek szavak. Tovább>