fbpx

CLS SZERETNE LENNI TESZT: MERCEDES-BENZ CLA 200 COUPÉ

Mercedes CLA Coupé

CLS SZERETNE LENNI TESZT: MERCEDES-BENZ CLA 200 COUPÉ

Van a CLS Coupé, a márka kupénak látszó limuzinja. Egy gyönyörűség. Itt van ugyanaz két számmal kisebb méretben a CLA Coupé, kicsit más arányokkal – és pont ezért nem olyan tökéletes így a kupé forma

A hátulján az áll, hogy CLA, a becses neve azonban kicsit hosszabb, egész pontosan CLA Coupé. Így biztos nem tudjuk félreérteni a koncepciót, hogy tudniillik ez egy kupé. Illetve mégsem az, mert a kupé felépítmény egyik ismérve, hogy két ajtaja van, ennek pedig négy van. Szóval pontosítok: ez egy szedán, ami kupénak akar látszani. Olyan, mint a CLS Coupé, mely méreteiből adódóan tényleg ki is adja a szemet gyönyörködtető, kupés vonalvezetést. Ez viszont nem annyira, mert minden dimenzióban kisebb, melyből adódóan torzulnak az arányai.

Merthogy ez az A-osztály, tehát a legkisebb Merceces egyik változata. Annak a padlólemezére építik, ráadásul Kecskeméten – egyébként csak ott, tehát a világ összes CLA Coupéja tőlünk gurul ki. Az eleje egy kicsit másabb, mint az ötajtós A-osztályé, a komoly különbségek azonban B-oszloptól kezdődnek. Szépen ívelt tetősziluett, lágyan hullámzó vonalak, a formatervezők igyekeztek mindent megtenni, hogy adja a forma CLS feelinget. De túl rövid ez a kasztni és a tengelytáv ahhoz, hogy messziről nézve is azt mutassa, amit szerettek volna. Profilból olyan, mint egy átszabott CLS, rövidebb orral, hátrébb tolt első kerekekkel, hosszabb első és rövidebb hátsó túlnyúlással. És pont ezen különbségek okán nem olyan.

Részleteiben azonban ez is gyönyörű, kiváltképp az utastere. A berendezés ízléses, lenyűgöző formák vesznek körül, szép és jó tapintású anyagokból építve. Ráadásul csodálatos megvilágítással, így sötétedés után tud igazán rabul ejteni a CLA Coupé. A fények színe szinte akármilyen lehet, 64 féle árnyalat közül választhatunk egy gyűrű alakú spektrumon bökdösve. Mármint a kijelzőn, ami ugyancsak mestermunka. Mint az óriástévé egy modern nappaliban, úgy fekszik itt a hatalmas kijelző a műszerfalon (egyébként felárért).

A kormány mögötti műszereket és az alapesetben különálló, középső képernyőt is ez a nagy csík „mutatja”. A megjelenése mindennek változtatható, és az elrendezésben is van szabadságunk. A navigációs rendszer térképe például lehet középen vagy a kormány mögött is, kisebb vagy nagyobb méretben, ahogy szeretnénk. Ugyanígy a fedélzeti számítógép dolgai, a beállítások és még sok funkció. Mindez csodás grafikával, pengeéles felbontással. A középső részt érintéssel vagy a könyöklőről kényelmesen elérhető tapipaddal vezérelhetjük, az előttünk lévő felületet pedig a kormány érintésérzékeny gombjaival. Utóbbiakat simogatni kell le-fel vagy jobbra-balra, ami elsőre furcsa, de hamar megszokható.

Továbbá, hangvezérlés is kínálkozik, nem is akármilyen, úgyhogy akinek van kedve beszélgetni az autójával, itt kiélheti eme vágyait. Tölthetjük a mobilunkat a vezetéknélkülin, és könnyedén csatlakoztathatjuk is az autóhoz telefonálás, illetve zenehallgatás céljából. Minden nagyon high-tech. Apró baki, hogy a kormány mögötti grafikán egy ötajtós A-osztály látható, nem pedig CLA Coupé. A középső ábrákon már stimmel az autó, ott olyan jelenik meg, amilyenben ülünk.

Az első ülések kényelmesek, és az oldaltartásuk is megfelelő. A fejtámla nem állítható, de nem is hiányzott, hasznos viszont, hogy az ülőlap hosszúságát szabályozhatjuk. A fűtésen és szellőztetésen kívül további komfort funkciót, ún. „üléskinetikát” is rendelhetünk. Ezt aktiválva az ülőlap és a háttámla dőlésszöge menet közben időnként pár milliméteres intervallumban változik. Ez pedig arra jó, hogy az enyhén megváltozott testhelyzetből adódóan az izmok, ízületek és korongok természetes megterhelése és megkönnyebbülése elősegíti az izomzat lazán tartását. Kipróbáltam, nem rossz, a hasznossága nekem kérdéses, de nem zavaró.

A csapott tetővonal ellenére a hátsó utasoknak is egész jó fejtér kínálkozik. Az apró felületű ablakok, a széles első üléstámlák és a fekete kárpitozás miatt azonban ott nem olyan kellemes a hangulat, mint elől. Valamit javít a helyzeten, hogy a napfénytető elnyújtózkodik az első ülések fölé is, de így is bunkerszerű a feeling. Rekeszből van elegendő, és a csomagtér 460 literes befogadóképessége is komoly, bár a nyílása szűkös, az utastér felé való bővíthetőség pedig feláras opció.

Az utastér kivesézése után lássuk most, mi van a motorházban! Nos, az impozáns csomagolás alatt meglepően kicsiny motor lakik, mert a 200-as jelzés itt mostanában egy 1,33 literes turbót jelent. Amely nem gyönge, pontosan 163 lóerőt és 250 Nm-t szabadít az első kerekekre, ráadásul a nyomaték már 1600-as fordulaton megvan. Ennek megfelelően kellően mozgékony is az autó, a nulla-százat papíron 8,5 másodperc alatt megfutja – sőt, a valóságban ez inkább 8 másodperc. A végsebessége is meglepően magas, 229 km/óra, noha ezt csak a német Autobahnon tudjuk a javunkra fordítani. A fogyasztása sem rossz, nálam többnyire városban használva 8 litert evett, odakint pedig 5-7 literrel is beérte a hengerlekapcsolásra is képes motor.

A motor tehát kis mérete ellenére nagyon kellemes társnak bizonyul. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó viszont kevésbé, amely működésével immár második alkalommal bizonyítja, hogy nem üti meg a prémiumautóba illő szintet. Akárcsak az A-osztályban, itt is csak akkor tetszett a produkciója, ha sportosan, folyton közepesnél kövérebb gázzal gyorsítva vezettem. Olyankor tök jó, de hát ez átlagos körülmények között csak ritkán fordulhat elő. Normálisan hajtva sajnos gyakran bizonytalankodik vagy túlreagálja a helyzetet, előre- és hátramenet között váltva sokat totojázik. Más duplakuplungosoknak sem megy ez tökéletesen, de ennél azért láttunk már jobbat.

A futómű viszont remek munkára vall, sportos és kényelmes egyszerre, kiváltképp az állítható lengéscsillapítókkal. Mindenképpen megérik a 220 ezer forintos felárat, annál is inkább, hogy ennyi pénzért a Mercedesnél – és általában a prémium márkáknál – nem szoktunk komoly tételeket látni az extralistán. És ezúton jelentem, hogy nem változott meg a világ, a spéci lengéscsillapítókon kívül nem látunk itt sem diszkont áron semmit. Szokás szerint minden sokba kerül, így lett a 10,4 milliós alapárból (CLA 200 Coupé) 16,8 millió, mire összeállították a tesztelt példányt. Ami igen sokat tudott, és nem csak a kényelmi, illetve hangulatjavító megoldások terén, hanem a passzív és aktív biztonságot illetően is.

teszt és fotó: SportVerda

  • Citroen C3 & C3 Aircross AIRCROSS VAGY SIMA? TESZT: CITROEN C3 ÉS C3 AIRCROSS - Nagyon nem mindegy. Az egyik kicsi, a másik nem. Az egyik crossover, a másik nem. Az egyiket repíti a 110 lovas turbó, a másikba éppen elég. Az egyiknek nagy csomagtere van, a másiknak pici. Pedig „csak” egy Aircross szó a különbség Tovább>
  • Merdedes AMG CLA 45 S A VILÁG LEGERŐSEBB… TESZT: MERCEDES-AMG CLA 45 S 4MATIC+ - A világ legerősebb kétliteres sorozatgyártású motorja dolgozik benne. Brutális technikát rejt a sárga kombi, ami persze elsősorban a vezetőnek jó móka – az utasoknak kevésbé. Tovább>
  • Peugeot 3008 A SZEXI VAGY A NAGYCSALÁDOS? TESZT: PEUGEOT 3008 ÉS 5008 - A 3008 dögös, az 5008 csak annyira, amennyire egy rendes nagycsaládos autó az lehet. A kistesót a nagy dízellel és sok extrával, a nagytesót a kis dízellel és alapfelszereltséggel próbáltuk ki Tovább>
  • Honda Jazz BELSŐ ÉRTÉKEK TESZT: HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV - Immár csak hibridhajtással kapható a Honda méltán népszerű kis egyterűje. Keveset fogyaszt, megőrizte praktikus és kényelmes utasterét. Kiváló használati tárgy, és van belőle terepesített külsejű változat is, viszont nem olcsó Tovább>
  • Ford Explorer ÓRIÁSOK AMERIKÁBÓL TESZT: FORD EXPLORER ÉS TOYOTA HIGHLANDER - Hatalmas méret, három üléssor, 2,1-2,5 tonnás tömeg, hasonló vontatási kapacitás, mindez hibridhajtással, ráadásul nagycsaládosoknak 2,5 milliós állami támogatással. De két teljesen más előadásmódban Tovább>
  • Citroen C4 SIKERES ÁTIGAZOLÁS TESZT: CITROEN C4 ÉS E-C4 - A neve nem változott, de a műfaja igen: kompaktból SUV kupé lett a Citroen C4. Ráadásul elektromos változatban is kapható. Azt hoztuk el, és egy benzinest is tettünk mellé. Tovább>
  • BMW 128ti ÍGY IS ÜTŐS TESZT: BMW 128TI - Rég nem látott típusjelzést keltett életre a BMW. Egy igen sportosra húzott 1-es BMW hátulján látható a „ti”, 128-as előtaggal. Létezik nála (egy) izmosabb változat, de élményből itt sincs hiány. Pedig elől hajt és négyhengeres Tovább>
  • Mazda MX-5 Edition-100 ÉLVEZETI CIKK TESZT: MAZDA MX-5 G132 EDITION-100 - Természetesen nem maradhatott ki 100. évfordulós sorozatból a special editionök királya, az MX-5. Az erősebb, spécibb verzió viszont igen, a jubileumi kivitel ugyanis csak az 1,5-össel vihető Tovább>
  • Kia Sorento SZINTET LÉPETT TESZT: KIA SORENTO - De nem is kicsit! Új megjelenés, új hajtásláncok…, új minden. Lehet dízel, hibrid, sőt, tölthető hibrid is, összkeres, opcióként hétszemélyes, és temérdek extrával is 20 millió alatt marad. Hibája alig van… Tovább>
  • Mazda6 G194 Edition-100 A SZÁZADIK SZÜLINAPRA TESZT: MAZDA6 G194 EDITION-100 - A Mazda alapításának 100. évfordulója szolgáltatott apropót, hogy kiadják a limitált szériás Mazda6 Edition-100-at. A teszt egyik példánya ugyan nem a jubileumi kiadásban érkezett, de jól látható, mennyire más az interiőr hangulata. A beltér hangulatos, a kivitelezés pedig eredetileg is igényes.  Tovább>