LEGYEN KOMBI! TESZT: PEUGEOT 508 SW GT LINE
Vannak autók, amiket csak kombiként kellene gyártani. A Peugeot 508 SW GT Line is olyan
Magával ragadó jelenség az új 508, az elégedetten vigyorgó cápaarc hamar beég az ember emlékezetébe. Igaz, a két oldalt világító hatalmas fogak nélkül feleannyit nem ér az egész, azok pedig alapból csak a GT és GT Line kivitelhez járnak. A többihez is megkaphatjuk a LED-es fényszóró megrendelésével, csak hát az nem olcsó mulatság (420 ezer Ft). Lehettek volna annyira gálánsak, hogy ezt megadják minden változathoz, akkor nem kerülhetne az utakra 508-as eme fontos részlet nélkül. No de kár ezen lamentálni, így van, és kész, inkább vigyük most hátrébb a tekintetünket a kasztnin, mert van ott még szépség!
Az új Peugeot 508 ugyanis tipikusan az az autó, ami dögösebben néz ki kombiként, mint ötajtósban – pedig úgy se rossz. Mondjuk nem ez a fehér szín a legelőnyösebb neki, bár ennek a remek formának ez sem tud ártani, de nem kérdés, hogy vannak jobb színek is a palettán. Nem kell semmi extrémre gondolni, egy ártatlan sötétszürke is gyönyörűen kihangsúlyozza a vonalait. Biztos észrevették ezt az alkotók is, mert rögtön három ilyen szín is kínálkozik a palettán. Ezen kívül láthattuk már gyönyörű pirosban is, bár a konfigurátorban az most valamiért nem jelenik meg.
Sebaj, ez az autó bármilyen színben lenyűgözően néz ki. Az elődmodell után igazi dizájn csemege az új 508 a maga szegmensében. Nem csak az arca miatt, hanem az alacsony, kupés tetővonal is rendkívül jót tesz a karakterének. Legalábbis az ötajtós esetében, a kombinál ugyanis ezzel nem játszhattak a formatervezők, a végeredmény mégis jobb lett, mint az alap. Ráadásul többet is ad, hiszen ebben öblösebb a csomagtér (530 l vs 482 l), hátul nagyobbak az ajtónyílások és a fejtér is szellősebb.
Utóbbi nem csak azzal a 17 mm-rel, amivel magasabb a kombi, hanem még két centit nyertek azzal, hogy jobban bedöntötték a hátsó üléstámlákat. Megtehették, hiszen míg az ötajtós kasztni hátsó szélvédője lapos kupolaként borul ránk, addig itt jóval hosszabban nyújtózkodhat hátra a tetőlemez. Némi lejtéssel persze, hogy jól is nézzen ki, de akkor is több hely marad alatta. Egyértelműen szellősebb is a térérzet, továbbá érdemes tudni, hogy panorámatető csak a kombihoz rendelhető – ami viszont elvesz valamennyit a belmagasságból.
Az ablakai ennek is keret nélküliek, ami remek adalék a különleges megoldások kedvelőinek. Ugyanígy a vezetőt körülölelő műszerfal és középkonzol, valamint a szokatlanul pici, alul-felül lapított kormány. Amely az ölünkbe ereszkedve helyezkedik el, így a digitális műszeregységet nem a kormánykarima alatt, hanem fölötte elnézve láthatjuk. Az óramutatóval ellentétes irányba jár a fordulatszámmérő mutatója, már ha az analóg műszereket rajzoló verziót választjuk. Merthogy van több opció, köztük egy szabadon konfigurálható is, mind gyönyörű grafikával, más-más információkkal és könnyű leolvashatósággal.
Tesztautónk ugyanazzal a kétliteres dízelmotorral és nyolcfokozatú automataváltóval érkezett, mint a korábban kipróbált ötajtós. És a tapasztalat is ugyanaz: ez a hajtáslánc való ide! A váltó remekül bánik a motor erejével, ami a csúcsértékek tekintetében 180 lóval és 400 Nm-rel jellemezhető. A fokozatválasztás és a kapcsolások kivitelezése tökéletes. A gyorsulás példás (8,4 mp 0-100 km/óra), akárcsak a rugalmasság. Kanyarban is tud gyors lenni a Peugeot 508 SW, az adaptív futómű mindent jól csinál, állítható a keménysége, és valóban érezni is a különbséget az egyes fokozatok között. A kormány pedig feltűnően közvetlen, úgyhogy akár sportos is lehetne a vezetési élmény. De nem az. Inkább kellemes és nyugalmas. Itt inkább az adja az élményt, hogy nehéz jobb lábbal sem igazán megy 7 liter fölé az átlagfogyasztás. Sőt, hosszú utazásokkal együtt inkább 6,3-6,5.
A LED-es fényszórók nagyon jók, akárcsak a vezetéssegédek, melyek tényleg inkább segítenek, mint bosszantanak (sajnos ez nem evidens). A távolságtartós tempomat megállás után elindulva is önállóan követi az előttünk haladót, ha az állási idő 3 másodpercnél rövidebb. Egyéb esetben gázpöccintésre vagy gombnyomásra. Van holttérfigyelő, fáradtság érzékelő, táblafelismerő, sőt, még éjjellátó is, melynek képe a digitális műszerfalon jelenik meg (csak nem tudom, hogy ki fogja megvenni 460 ezerért.) Ez nem arra való, hogy folyton ezt figyeljük vezetés közben. Létezése azzal nyer értelmet, hogy az út szélén – ne adj isten az úton – lévő gyalogosokat és állatokat felismeri, és sárga kerettel kiemeli. Ez pedig például ködben vezetve elég ahhoz, hogy figyelmeztessen. Szempillantás alatt átjön az infó, nem zavaró, és nem is tereli el a figyelmet. Pont jó így. A pásztázáshoz használt radar hatótávolsága egyébként 200 méter.
Kitűnő a zajszigetelés, nem éreztem, hogy a keret nélküli ablakok több zajt engednének be, mint a kategória keretes ablakokkal rendelkező képviselői esetében. A kétezres dízelmotor hangja is egész jó, már amennyire ebben a versenyszámban jó lehet. A belső anyagválasztás színvonalas, a zene sem rossz és a beépített illatosító is kellemes, amely a kiválasztott hangulattól függően más-más illatot áraszt. Nem tolakodó, csak rövid ideig érezhető, tapasztalatom szerint akkor, amikor az autó „hangulatváltáson” megy keresztül, ami – beállítástól függően – menetmódhoz is kötődhet.
Nem tetszett viszont, hogy a hátsó üléstámlák ledöntésével kapott felület nem sík. Bár lépcsőmentes, de van benne egy törés. Továbbá, valamiért kimaradt a tesztautóból az egyik legjobb kényelmi funkció, a láblendítéssel nyíló csomagtérajtó. A negatívumoknál járva meg kell említeni azt is, hogy nehezen elérhető helyre tették az USB csatlakozókat. Érdekes továbbá, hogy az ülésállításnál miért pont az ülőlap dőlésszöge szabályozható motorosan, mikor az összes többi részt kézzel kell mozgatni. Ezen kívül, elég gyenge a tolatókamera képe, felbontásban és a felülnézeti kép kivitelezésében egyaránt.
Tesztautónk újkori ára 14,4 millió forint, nagyon jó felszereltséggel, sok opciós tétellel, de ezeken felül is lehet még ikszelni ezt-azt a konfigurátorban. Például a panorámatetőt, a motoros üléseket, masszázsfunkcióval vagy a láblengetésre is felnyíló ötödik ajtót. A legolcsóbb kombi egyébként 8,9 millió, ami 1,5 literes dízelmotorral és manuális váltóval jön (a többi változat mind automata). Ugyanez ötajtósban majd’ félmillióval olcsóbb, de az is drágább a konkurencia jó pár népszerű képviselőjénél, ráadásul a kombi felár nem mindenhol ilyen sok – valahol nincs is.
teszt és fotó: SportVerda
- NAGYÁGYÚK - BENZINNEL ÉS ANÉLKÜL TESZT: AUDI SQ8 és Q8 E-TRON 55 - 500 lóerős V8-as benzinmotor, vagy 400 lovas elektromos hajtás? Mindkettő brutális erővel bír, de a két vezetési élmény nem említhető egy lapon. És van más különbség is… Tovább>
- 460 LÓERŐ HÁTSÓ KERÉKEN TESZT: BMW M2 PERFORMANCE - Háromezer köbcenti turbóval, hat sorba rakott hengerrel, hátsókerék-hajtással, nagyon durva hanggal, pályaautós megjelenéssel Tovább>
- FELTŰNÉS NÉLKÜL TESZT: VW TOUAREG 3.0 V6 TDI - Aki nagy SUV-ra vágyik, de kerülné a feltűnést, annak kitűnő választás lehet a Touareg. Mindent tud, amit a menő konkurensek, de a csomagolás diszkrét Tovább>
- NAGY KOMBIT? TESZT: VW PASSAT VARIANT ÉS PEUGEOT 508 SW - Ritkán, de akadnak még kombik a középkategóriában, sőt, dízelt is lehet még találni. Két ilyet hoztunk el, egy németet és egy franciát Tovább>
- TERMÉSZETES SZÉPSÉG TESZT: MERCEDES-BENZ CLE 300 4MATIC - Kétliteres, benzines turbómotorral, összkerékhajtással és sok-sok extrával próbáltunk ki a Mercedes új kupéját, melynek gyönyörű formáját magyar dizájner rajzolta Tovább>
- MÉG EGY SUV A HONDÁNÁL TESZT: HONDA ZR-V E:HEV - A Civic műszaki tartalma más formába öntve, melyet pár centivel magasabbra emelve, és pár millióval drágábban kínál a Honda legfiatalabb szabadidőautója Tovább>
- AZ IGAZI MERCEDES TESZT: MERCEDES-BENZ E220D 4MATIC - Elegancia, kiemelkedő komfort, párját ritkító kidolgozottság, bámulatos futómű, kormányzott hátsó kerekek. Egy igazi limuzin, amely a belépő dízelmotorral is lenyűgöző Tovább>
- ÚJABB MÁRKÁK ÉRKEZIK a SERES és a DFSK - A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport mai sajtótájékoztatóján ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON Csoport képviselőivel a SERES és DFSK márkák országos disztribúciójának beindítására vonatkozó megállapodást. Tovább>
- BENZINES VILLANYAUTÓ(K) TESZT: NISSAN X-TRAIL ÉS HONDA CR-V - Elektromos hajtásúak, de benzint is esznek. A Hondában csak ritkán, a Nissanban egyáltalán nem forgatja a kerekeket a benzinmotor Tovább>
- 500 LOVAS X5-ÖS TESZT: BMW X5 50e - Ha X5-ös BMW, akkor háromliteres dízel, ez nem is olyan régen még egyértelműen adta magát. De ma már a tölthető hibrid adja, az pedig itt kishíján 500 lóerős – és szintén sorhatos, de benzines Tovább>