fbpx

EZ A MENŐ TESZT: FORD FOCUS KOMBI ACTIVE

Ford Focus Active kombi

EZ A MENŐ TESZT: FORD FOCUS KOMBI ACTIVE

A SUV menő, mert terepjárósan néz ki. Ez pedig azért, mert SUV-osan néz ki. Lehet, hogy furcsa, de ez a helyzet. Ezen kívül miben más az Active Focus, mint a többi? És jó ez az új, háromhengeres, 1,5-ös turbómotor?

A benzinkúton kellemes meglepetést szerzett – ez a legélénkebb emlékem erről a tesztautóról. Jóval kevesebb ment bele ugyanis, mint ami a fedélzeti számítógép adatai alapján várható volt. Az 8,7 literes átlagot közölt, a visszatankolásból pedig 7,4 liter jött ki. A szabad szemmel látható tévedés persze önmagában nem dicséretes, de akkor és ott jó fejlemény volt, hogy a jobbik irányba számolta el magát, ellentétben sok más autóban szerzett tapasztalatommal.

Az pedig még jobb, hogy ezt a fogyasztást nem egy dízelmotor produkálta, hanem egy 150 lovas benzines. Mégpedig az új háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost, ami ráadásul annyira fiatalon került hozzám, hogy még a bejáratós periódusát élte. Ráadásul úgy hozta az élet, hogy hébe-hóba sietnünk is kellett, tehát ha kíméltem is, akkor sem mindig adatott meg neki a forgalom átlagos tempójában való kényelmes andalgás. Ezen kívül, mivel tesztautónk Active kivitel volt, az emelt kasztni miatt még a nagyobb légellenállás is nehezítette a dolgát. Ilyen feltételek mellett a 8,7 liter is elfogadható lett volna, a 7,4 literes eredmény pedig egyenesen zseniális.

Mindezt a már korábban megismert nyolcfokozatú automataváltóval, amibe itt se szerettem bele, de egy fokkal jobban megkedveltem. Jobban egymásra találtak ezzel a motorral, mint a korábban tesztelt kétliteres dízellel, de még talán az 1,5-ös dízellel házasítva is sutább volt valamivel. Ezzel a háromhengeres turbómotorral jól kijön. Utóbbi nagy barátom lett az egyhetes teszt alatt, és nem csak kedvező fogyasztása okán.

A dinamizmusa is tetszett. Jól viszi az 1450 kilós autót, 9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, de érzésre még rövidebb sprintidőt saccolnék. Alacsonyan ébredő 240 Nm-es nyomatékának köszönhetően a rugalmasság terén is brillírozik. Érezhető a turbólyuk, de egyrészt nem vészes, másrészt az automata csúsztatása segít hamarabb átlendülni rajta. Az új motor hengerlekapcsolásra is képes, amit szépen megoldottak a mérnökök.

Vezetni ezt is tök jó, de nem annyira, mint a többi Focust. Az Active kivitel 3 centis emelése ugyanis érezhetően elvesz abból a többletből, amivel a Focus remek futóműve az átlagosnál sokkal jobbá teszi a vezetési élményt. Ez valamivel hamarabb kezdi tolni az orrát, ami attól van, hogy a billegést csak keményebb rugózással tudták elkerülni. Így pedig talán még jobban is ráz a mi útjainkon, mint a sima. Az viszont annyira alacsonyan ül, hogy könnyen felüti az állát.

Na ez az, amitől itt nem kell félnünk. Ezt hanyag nyugalommal kormányozhatjuk le aszfaltról földútra vagy egy hitványabb minőségű parkolóba. Ez a jó benne. Az Active kivitellel jár még a kerékjáratok körbe-műanyagozása, ami inkább vizuális, semmint funkcionális elem. Erre rímelve összkerékhajtás sincs, csak különböző ESP üzemmódok, amelyek valamelyest megváltoztatják az autó viselkedését a különböző tapadási viszonyok között. Minden más olyan, mint a többi kombi Focusban.

A belseje szép és igényes, bőséges a hely, nagy a csomagtartó (alapállásban 608 literes), melyhez hasznos kiegészítőket rendelhetünk. Motoros nyitás-zárás, akár láblengetéssel is, gombnyomásra ledönthető üléstámlák, síalagút, akasztók, rekeszek, 12 voltos dugalj. Ezen kívül rendelhetünk hozzá, kivehető, mosható padlóvédőt, illetve egy olyan, szintén vízhatlan takarót, ami a lökhárítóra is kihajtható. Ez arra jó, hogy megóvja a fényezést a karcolásoktól, a nadrágot pedig a koszolódástól. Fontos megemlíteni továbbá, hogy ellentétben a legtöbb autóval, itt rém egyszerű kivenni a csomagtérrolót.

Vezetéssegédek vannak, és jól is működnek. A szembejövőket és az előttünk haladókat ügyesen kitakargató led-mátrix fényszóró megéri az árát, sokkal kevésbé fárasztó vele az esti vezetés lakott területen kívül. Az opciók között ikszelhetünk vezeték nélküli telefontöltőt, fűthető szélvédőt, head up display-t és ajtónyitásnál előbújó élvédőket is, bár ezek itt sem keltettek hosszúéletű benyomást.

Az Android Auto szépen működik, ugyanígy a Bluetooth, de a fedélzeti wifin keresztül is csatlakoztatható az autóhoz mobileszköz – akár több is.

Az árak az Active felszereltség esetében 7,5 millióval indulnak a kombi karosszériával, amiért egyliteres turbós benzines kapunk az autó elejébe. A mi 1,5-ösünkért 7,9 milliót kell letenni, automatával már 8,4-et. És hiába az alaptól sokban különböző Active csomag, az opciós listán odavész még cirka kétmillió forint, mire elérünk a tesztelt példányéval azonos, igen sokat tudó összeállításhoz. Ez tehát így, ahogy van, a Fordnál 10,5 millióba kerül ma.

teszt és fotó: BG

  • Ford Focus Active kombi EZ A MENŐ TESZT: FORD FOCUS KOMBI ACTIVE - A SUV menő, mert terepjárósan néz ki. Ez pedig azért, mert SUV-osan néz ki. Lehet, hogy furcsa, de ez a helyzet. Ezen kívül miben más az Active Focus, mint a többi? És jó ez az új, háromhengeres, 1,5-ös turbómotor? Tovább>
  • Mazda 3 Sedan SZOLIDABBAN TESZT: MAZDA3 SEDAN G122 - A szexi ötajtós után itt a visszafogottabb stílust kedvelőknek készült Mazda3 Sedan. Jár hozzá nagyobb csomagtér és némi plusz elegancia, ráadásul forint-fillérre ugyanannyiért – de így is elég drágán Tovább>
  • MAZDA MX-5 KELLETT MÉG NÉHÁNY LÓ… TESZT: MAZDA MX-5 G184 - Egy sportautóba kell egy kis gonoszság, hogy tisztelje az ember a tudását. Na meg a sajátját. A Mazda MX-5 mindent tudott eddig, amit egy élményautónak kell, csak ezt nem. De most már tudja… Tovább>
  • Opel Insignia Sports Tourer EGY TISZTESSÉGES KOMBI TESZT: OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 1.6 TURBO - Tágas, gyors, és benzines létére még jól is fogyaszt az új Opel Insignia. Nem feltűnő divatautó, de nem is észrevétlen. Egy kimondottan vonzó, ízléses formájú kombi, ami tartalmát illetően is rendben van, és relatíve jó áron adják Tovább>
  • RAV4_CR-V A DÍZELEK HELYETT TESZT: HONDA CR-V ÉS TOYOTA RAV4 - A Honda családiasabb, a Toyota sportosabb, bár utóbbi egy SUV-nél kevésbé fontos. A dinamizmus viszont mindenkinek jól jön, ahogy az alacsony fogyasztás is, és a dízel változatok nagyon jól tudták ezt. Tudják a helyükbe lépő hibridek is? Tovább>
  • Volvo V60 T8 ZÖLD RENDSZÁM ÉS 390 LÓ TESZT: VOLVO V60 T8 AWD - Ez egy környezetbarát családi kombi, ami jobb hellyé teszi a Földet, vagy egy izomautó, ami apa szórakozását szolgálja? Nagyjából mindkettő. Ez benne a jó, és még a parkolni is ingyen lehet vele Tovább>
  • Lexus ES300h vs Toyota Camry NAGYFIÚK A JÁTSZÓTÉREN TESZT: LEXUS ES 300H ÉS TOYOTA CAMRY - Formájuk az európai szemnek szokatlan, de elsősorban nem is nekünk akarnak tetszeni. Hanem az amerikaiaknak, és ott aratnak is, itt csak játszanak. Mi pedig 10-15 millió forintért megnézhetjük, mivel nyer odaát a Toyota és a Lexus – de hozzánk csak hibrid hajtáslánccal hozzák őket Tovább>
  • Citroen C5 Aircross VASALÓ TESZT: CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BLUEHDI - Nem a különleges formatervre gondolok, mikor vasalónak hívom, hanem a remek rugózási komfortra, ami kis hazánk útjain járva még mindig nem utolsó szempont. Az alkotók is erről a tulajdonságáról nevezték el – csak nem vasalónak, hanem Aircross-nak Tovább>
  • BMW 840d Cabrio 43 MILLIÓS ÁLOMAUTÓ TESZT: BMW 840D XDRIVE CABRIO - Közel húszévnyi mélyaltatásból élesztették újra a 8-as BMW-t, és ahogy a legendás, bukólámpás modell, az új is pusztítóan jól néz ki. Ezúttal azonban kabrió változatot is gurítottak a nyitott vezetési élményre vágyóknak. Meg dízelt is. Tovább>
  • DS7 Crossback ÚJ FIÚ AZ ELITBEN TESZT: DS 7 CROSSBACK BLUEHDI 180 - Nem kis feladat elé állítják a DS első önálló modelljét: egyenesen a nagyméretű, prémium SUV-k közé küldik harcba. És úgy tűnik, hogy meg is oldja, igaz, ebben a ligában csak az itt tesztelt kivitelben van esélye a sikerre Tovább>