fbpx

SZOLIDABBAN TESZT: MAZDA3 SEDAN G122

Mazda 3 Sedan

SZOLIDABBAN TESZT: MAZDA3 SEDAN G122

A szexi ötajtós után itt a visszafogottabb stílust kedvelőknek készült Mazda3 Sedan. Jár hozzá nagyobb csomagtér és némi plusz elegancia, ráadásul forint-fillérre ugyanannyiért – de így is elég drágán

Próbáltam már az új Mazda3-at a 122 lovas benzinmotorral. Szerettem is, de hiányoltam belőle azt a dinamizmust, amiért elődjét 120 lovasként is annyira imádtam. Amit érzésre 150 lóerősnek mondtam volna, erre az újra pedig nagyjából azt tippelném, amit papíron tud: százhúszat. Ami ráadásul egy kétliterestől kevés, de van mellette szép nyomaték, úgyhogy még így is tisztességgel viszi az autót, csak nem szerez már olyan kellemes meglepetést, mint a régi. Egyszerűen csak jó.

Jelenlegi tesztautónkban is a szóban forgó kétliteres, immár hengerlekapcsolásra is képes szívómotor dolgozott. 13:1 arányú kompresszióval, pontosan 122 lóval és 213 Nm-es nyomatékkal. Továbbá, még mindig pengeéles gázreakcióval, a lágy hibridrendszernek köszönhetően villámgyorsan és rezzenéstelenül működő start-stop automatikával, valamint korrekt fogyasztással. Eddig ugyanaz, mint az előző tesztautó.

De ez automataváltós volt és lépcsőshátú, valamint nem az a gyönyörű piros, hanem szürke. A Mazda nyelvén nem „Soul Red”, hanem „Machine Gray”. Ezen kívül, ennek nem volt olyan idegbeteg a ráfutásmegelőző-vészfékező rendszere, mint az előzőé. Ez csak egyszer állt bele a fékbe, akkor sem a forgalomban, hanem a garázsfeljárón. Ez így sokkal barátságosabb, bár az azóta sem világos, hogy ott mitől ijedt meg.

Mi a helyzet a váltóval? Hatfokozatú, és az automaták között messze nem olyan kiemelkedő, mint a Mazda manuális váltója a maga műfajában. De nem is olyan darabos, mint némelyik túltenyésztett duplakuplungos mostanában. A mai új autók között nem kell sokáig keresni, hogy valami feleslegesen sok fokozatú, félreprogramozott, kelletlenül rángató automataváltóval találkozzon az ember. Nem feltétlenül kell a nagy truváj, a kevesebb néha több. Hát itt is.

A Mazda3 Sedan automatája az arany középúton halad. Nem ámulatba ejtően gyors, de nem is lassú, semmi extra. Cserébe békés és kiszámítható viselkedésű. Az egyébként kivételesen jó vezetési élményen nem ront, sőt, még a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatunk. Fogyasztásban sajnos érezhető pluszt jelent, kb. 0,5-1 litert, de – hála a remek motornak – még így is jónak mondható a 8,2 literes tesztátlag, amit zömében városi forgalomban hoztunk össze. A 750 ezres felár viszont indokolatlanul sok egy automataváltóért ebben a szegmensben.

Ugyanakkor, a négyajtós kasztniért egy forint többletet sem kérnek a Mazdánál, pedig többet ad, mint a hatchback. Csomagtartóból és eleganciából – vagányságból pedig valamivel kevesebbet. A poggyászokat 330 helyett itt 450 literes térfogat várja, miközben az utastér nagyjából ugyanakkora. Azaz, nem kategóriaelső méretű, de négy felnőtt számára korrekt. Hátul ez annyival kellemesebb, mint az ötajtós, hogy nagyobb ablakainak köszönhetően nem kelt annyira bezárt érzetet. Ezen tovább javíthat a világos bőrkárpit, ami valamiért csak a szedánhoz rendelhető, a hatchbackhez nem.

Továbbá, ebből valamivel többet lehet látni tolatásnál. Ez még akkor is számít, ha kamera, felülnézeti kép és radar is van mindkét változatban – már a második felszereltségi szinttől. És minden más is érvényes a szedánra, amit az ötajtós belsejéről írtunk. Tökéletes az ergonómia, könnyen megtalálható a kényelmes pozíció a vezetőülésben, jó a műszerek leolvashatósága, a HUD láthatósága, valamint a kapcsolók elhelyezése és működése.

A felszereltség rendben van, de továbbra is csak csomagokból válogathatunk, szofisztikált testreszabási lehetőséget nincs. Ami van, az négy alapcsomag, ebből a felső kettő további négy kiegészítő csomaggal kombinálható, ezeken kívül néhány kiegészítő ikszelhető még. Ilyen árszinten azért már találni olyan márkát, ahol nagyobb szabadságot adnak a vásárlónak annak eldöntésében, hogy mit szeretne az autójába és mit nem. Az árat illetően pedig nagyjából ebben lehet gondolkozni: 7 millió 44 ezer az induló, tesztautónk 9 millió körül lehetett, és 10 millió fölött is van Mazda3 Sedan.

teszt és fotó: BG

  • Ford Focus Active kombi EZ A MENŐ TESZT: FORD FOCUS KOMBI ACTIVE - A SUV menő, mert terepjárósan néz ki. Ez pedig azért, mert SUV-osan néz ki. Lehet, hogy furcsa, de ez a helyzet. Ezen kívül miben más az Active Focus, mint a többi? És jó ez az új, háromhengeres, 1,5-ös turbómotor? Tovább>
  • Mazda 3 Sedan SZOLIDABBAN TESZT: MAZDA3 SEDAN G122 - A szexi ötajtós után itt a visszafogottabb stílust kedvelőknek készült Mazda3 Sedan. Jár hozzá nagyobb csomagtér és némi plusz elegancia, ráadásul forint-fillérre ugyanannyiért – de így is elég drágán Tovább>
  • MAZDA MX-5 KELLETT MÉG NÉHÁNY LÓ… TESZT: MAZDA MX-5 G184 - Egy sportautóba kell egy kis gonoszság, hogy tisztelje az ember a tudását. Na meg a sajátját. A Mazda MX-5 mindent tudott eddig, amit egy élményautónak kell, csak ezt nem. De most már tudja… Tovább>
  • Opel Insignia Sports Tourer EGY TISZTESSÉGES KOMBI TESZT: OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 1.6 TURBO - Tágas, gyors, és benzines létére még jól is fogyaszt az új Opel Insignia. Nem feltűnő divatautó, de nem is észrevétlen. Egy kimondottan vonzó, ízléses formájú kombi, ami tartalmát illetően is rendben van, és relatíve jó áron adják Tovább>
  • RAV4_CR-V A DÍZELEK HELYETT TESZT: HONDA CR-V ÉS TOYOTA RAV4 - A Honda családiasabb, a Toyota sportosabb, bár utóbbi egy SUV-nél kevésbé fontos. A dinamizmus viszont mindenkinek jól jön, ahogy az alacsony fogyasztás is, és a dízel változatok nagyon jól tudták ezt. Tudják a helyükbe lépő hibridek is? Tovább>
  • Volvo V60 T8 ZÖLD RENDSZÁM ÉS 390 LÓ TESZT: VOLVO V60 T8 AWD - Ez egy környezetbarát családi kombi, ami jobb hellyé teszi a Földet, vagy egy izomautó, ami apa szórakozását szolgálja? Nagyjából mindkettő. Ez benne a jó, és még a parkolni is ingyen lehet vele Tovább>
  • Lexus ES300h vs Toyota Camry NAGYFIÚK A JÁTSZÓTÉREN TESZT: LEXUS ES 300H ÉS TOYOTA CAMRY - Formájuk az európai szemnek szokatlan, de elsősorban nem is nekünk akarnak tetszeni. Hanem az amerikaiaknak, és ott aratnak is, itt csak játszanak. Mi pedig 10-15 millió forintért megnézhetjük, mivel nyer odaát a Toyota és a Lexus – de hozzánk csak hibrid hajtáslánccal hozzák őket Tovább>
  • Citroen C5 Aircross VASALÓ TESZT: CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BLUEHDI - Nem a különleges formatervre gondolok, mikor vasalónak hívom, hanem a remek rugózási komfortra, ami kis hazánk útjain járva még mindig nem utolsó szempont. Az alkotók is erről a tulajdonságáról nevezték el – csak nem vasalónak, hanem Aircross-nak Tovább>
  • BMW 840d Cabrio 43 MILLIÓS ÁLOMAUTÓ TESZT: BMW 840D XDRIVE CABRIO - Közel húszévnyi mélyaltatásból élesztették újra a 8-as BMW-t, és ahogy a legendás, bukólámpás modell, az új is pusztítóan jól néz ki. Ezúttal azonban kabrió változatot is gurítottak a nyitott vezetési élményre vágyóknak. Meg dízelt is. Tovább>
  • DS7 Crossback ÚJ FIÚ AZ ELITBEN TESZT: DS 7 CROSSBACK BLUEHDI 180 - Nem kis feladat elé állítják a DS első önálló modelljét: egyenesen a nagyméretű, prémium SUV-k közé küldik harcba. És úgy tűnik, hogy meg is oldja, igaz, ebben a ligában csak az itt tesztelt kivitelben van esélye a sikerre Tovább>